همشهری آنلاین: همایش پیامبر اعظم، استقامت و پایداری به همت سازمان مطالعات و تحقیقات بسیج و با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه، پژوهش و صاحبنظران در مرکز همایش‌‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد تولایی، رییس سازمان مطالعات و تحقیقات بسیج، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری این همایش گفت: تبیین ابعاد نظری استقامت و پایداری و الگوسازی و ترویج فرهنگ استقامت و پایداری در سیره پیامبر اعظم(ص) از مهمترین اهداف این همایش است.

وی گفت: از آنجا که همواره دسیسه های دشمنان اسلام در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و ایجاد اختلاف بین اهل سنت و شیعه در تاریخ تشیع وجود داشته است، نیروی مقاومت بسیج در سال پیامبر اعظم(ص) تلاش کرد این  همایش یک روزه را برگزار کند.

سردار تولایی افزود: در همین راستا بسیج در ابتدای سال پیامبر اعظم(ص) با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی را آغاز کرد.

وی همچنین انتشار کتاب در مورد سیره و رفتار پیامبر اعظم(ص) در 45 هزار نسخه را از فعالیت های مهم بسیج در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره و روش  پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد.

وی یادآور شد: پس از اعلام فراخوان همایش یاد شده در اواسط شهریور ماه، ‌145 چکیده مقاله به همراه 104 مقاله علمی – پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی افزود: داوری و بررسی مقالات توسط سه کارشناس از اوایل آذرماه شروع شد که در پایان 35 و مقاله برتر برای انتشار، انتخاب و 10 مقاله نیز برای ارائه در همایش پیامبر اعظم(ص) برگزیده شد.

به گفته سرداد تولایی، کتاب چکیده مقالات این همایش تا پایان امسال منتشر می شود.

وی گفت: همزمان با برپایی این همایش،‌ کمک های ارایه شده از سوی پایگاه های مقاومت بسیج، برای بازسازی لبنان به نماینده نیروی مقاومت حزب الله لبنان اهدا می شود.

همایش پیامبر اعظم(ص)، به همت نیروی مقاومت بسیج و با همکاری سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان ملی جوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نیروی انتظامی و دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

کد خبر 15200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز