گروه اندیشه: نخستین پیش شماره «اندیشه نو» ویژه پیامبر اعظم، به تازگی به بازار نشریات کشور درآمده است.

این نشریه که به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی قدس به چاپ می‌رسد، در بخش یادداشت سردبیر، هدف از اختصاص این ویژه‌نامه را به موضوع پیامبر اکرم(ص) این‌گونه برمی‌شمارد:

«... در جامعه‌ای که خصلت‌های غریزه محور و خرافه‌پرستی وجه غالب آن بود... پیامبری برگزیده شد که هدف او پی‌ریزی جامعه‌ای متمدن و تکامل بینش، دانش و اخلاق مردم بود... نگاه و اهتمام پیامبر(ص) در تربیت عقلانی جامعه و انسان رشید،... از مسایلی است که باید از سوی اندیشمندان مورد بازکاوی قرار گیرد... ما نیاز داریم تا به بازخوانی جامعه مطلوب پیامبر(ص) بپردازیم، جامعه‌ای که زیرساخت‌های فکری و معرفتی آن بر محوریت اندیشه و رفتار پیامبر(ص) باشد... بازخوانی جامعه مطلوب و مورد نظر پیامبر(ص) می‌تواند ما را در وضعیتی شایسته و ممتاز قرار دهد و جامعه‌ را از بسیاری آسیب‌ها، ناراستی‌ها و کژیها برهاند.»

موضوعات این ویژه‌نامه، تحت عناوینی چون: حکمت نبوی، سیره تبلیغی پیامبر اعظم(ص)، قرآن و پیامبر اعظم(ص)، معرفت نبوی، سیاست نبوی، زیبایی‌شناسی سیره و رفتار پیامبر اعظم(ص) سامان یافته است.

در این ویژه‌نامه مطالبی از جعفر سبحانی، رسول جعفریان، عماد افروغ، حمید پارسانیا، غلامعلی افروز، حسن بلخاری و... به چشم می‌خورد.

کد خبر 11639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز