گروه ادب و هنر: مسابقه بین‌المللی داستان زندگی پیامبر(ص) با 5 هزار دلار جایزه در میان نویسندگان جهان اسلام برگزار می‌شود.

این جایزه حاصل همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و ستاد نکوداشت اصفهان است.

ستاد نکوداشت اصفهان، پس از انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تشکیل شد و از آن‌جایی که بعضی از اعضای فعال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نظیر جواد جزینی، مدیر اجرایی جایزه اصفهانی هستند، احتمالاً جایزه مذکور شکل گرفته است.

اما نکته جالب توجه جایزه داستان زندگی پیامبر اکرم(ص)، جایزه 3 هزار دلاری آن برای رتبه نخست است. این مبلغ اگر چه در قیاس با جوایز مسابقات ورزشی و سینمایی، اصلاً قابل توجه نیست، اما برای تنها یک داستان کوتاه، نخستین بار است که از سوی ایران جایزه‌ای با این مبلغ در نظر گرفته می‌شود.

رتبه‌های دوم و سوم جایزه‌ای که احتمالاً با نام جایزه اصفهان برگزار خواهد شد نیز هر یک هزار دلار دریافت می‌کنند و علاوه بر این، به 10 نفر از شرکت‌کنندگان دیگر هم، لوح و نشان ویژه‌ای اهدا می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر این مسابقه، توجه به 3 زبان اصلی جهان اسلام است؛ شرکت‌کنندگان می‌توانند داستان‌های‌شان را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی بنویسند، اما شاید اگر فرانسوی هم به این سه اضافه می‌شد، فراگیرتر بود، چرا که کشورهای مسلمان قاره آفریقا، به این زبان تسلط بیشتری دارند.

زندگی پیامبر اکرم (ص)، شخصیت و ویژگی‌های او، رابطه ایشان با کودکان و معجزات حضرت، موضوعاتی است که در مسابقه اصفهان مدنظر قرار گرفته است.

جالب آن که چاپ شده یا نشده بودن داستان، برای برگزارکنندگان اهمیتی ندارد و آنچه مهم است گروه سنی 6 تا 15 سال است.

کد خبر 13016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز