همشهری آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران جزئیات بازدید صبح ۵ فروردین از گودبرداری حادثه‌ساز در خیابان لاله‌زار را تشریح کرد.

حادثه گودبرداری

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید صبح امروزش از گودبرداری غیراصولی در خیابان جمهوری گفت: صبح امروز برای بازدید میزان خسارات وارده درخصوص گودبرداری غیراصولی سینمای ارم که در تقاطع خیابان جمهوری- لاله‌زار ایجاد شده و موجب تخریب ساختمان‌های مجاور شده است در محل حضور یافتیم. متاسفانه در پی این گودبرداری غیراصولی 130 واحد دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ریزش ساختمان مجاور روی این گود سبب ایراد خسارات فراوان مالی و روحی به کسبه شده است، گفت: بسیاری از کسبه عنوان کرده‌اند که قصد داشتند در ایام عید به سفر رفته و یا در تعطیلات تولیدات خود را افزایش دهند که متاسفانه در پی ریزش ساختمانشان این امر محقق نشد و لطمه سنگینی خورده‌اند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به جلسه ویژه سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران، معاونت معماری، سازمان فنی و عمرانی، شهرداری منطقه 12، سازمان نظام‌مهندسی و چند شرکت تخصصی دیگر گفت: در نظر داریم نسبت به ایجاد پایداری در گود اقدام شود چراکه این ریزش در نتیجه بی‌مبادلاتی و بی‌مسوولیتی مالک رخ داده است.

وی با بیان اینکه مالکان از مسئولان درخواست تخلیه اموال باقی مانده از طبقات را داشتند، گفت: جلسات زیادی در این خصوص با مالکان گذاشته شده است اما سازمان‌های دخیل عنوان کرده‌اند که ساختمان‌ باقی مانده در مجاور گود که دچار ریزش شده خود ناامن و ناپایدار است و ورود افراد برای تخلیه اموال ممکن است حادثه‌ساز شود.

شاکری همچنین با بیان اینکه کارشناسان امر معتقدند باید این ساختمان نیز تخریب و داخل گود ریخته شود، گفت: با آنکه اموال داخل ساختمان جزء خسارت مالکین محسوب می‌شود اما تعداد دستگاه‌های گرانقیمت و اموال به قدری در این ساختمان زیاد است که در حال بررسی چگونگی خروج اموال هستیم.

وی با بیان اینکه مالکین ساختمان مجاور گود نامه‌نگاری‌های زیادی درخصوص ایمن‌بودن این گود انجام داده‌اند، گفت: ناظر این گود نیز بارها طی نامه‌ای بی‌مسئولیتی مالک را متذکر شده است اما می‌بایست سازمان نظام‌مهندسی قاطعانه توقف گودبرداری را اعلام می‌کرد و از شهرداری می‌خواست تا راسا همچون گود ایران‌زمین وارد شود.

شاکری با بیان اینکه به مالک چندین بار درخصوص ایمن‌سازی گود تذکر داده شده بود، گفت: باید سازمان متولی قاطعانه دستور توقف گودبرداری را می‌داد تا اینگونه به علت قصور مالک این اتفاق رخ ندهد.

کد خبر 290568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha