همشهری آنلاین: بازدید سرزده مقام معظم رهبری از بوستان یاس، حضور همه اعضای شورای شهر در این بوستان و بررسی وضعیت تعاونی مسکن از مهمترین اخبار اولین جلسه شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۴ بود.

مقام معظم رهبری

به گزارش همشهري آنلاين، اعضای شورای شهر تهران اولین جلسه سال جدید خود را در بوستان "یاس" برگزار کردند.

مهدی چمران در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر از بوستان یاس با بیان اینکه این منطقه جنگلی قبلا در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دیگری بوده است، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری بیاناتی درخصوص حفظ طبیعت تهران داشتند، این منطقه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی 1400 هکتار این بوستان برای روز سیزدهم فروردین‌ماه ساده نبود و شهرداری اقدامی جهادی انجام داد، گفت: تمامی وسایل این پارک جنگلی و مطابق با طبیعت است و حتی می‌خواستیم از آسفالت استفاده نکرده و به جای آن از شن کوبیده شده استفاده کنیم.

رییس شورای شهر تهران افزود: ساخت و ساز در این باغات مطلقا ممنوع است و مدیریت شهری در نظر داشت که این باغات را توسط صاحبان باغ و با فرمول باغ - مسکونی حفظ کند اما این مساله محقق نشد و بنا به پیشنهاد قالیباف 500 میلیارد تومان برای تملک و تهاتر این باغ در نظر گرفته شد.

چمران با بیان اینکه تعاونی مسکن مربوطه مجوز ساخت و ساز داشته و حتی از دادگاه حکم گرفته است، گفت: قاعدتا نباید در این زمین ساخت و سازی صورت می‌گرفت، اما متاسفانه این عمل انجام شد و حالا تعاونی مسکن مالباخته نیست چراکه قرار است زمینی بهتر تحویل بگیرد و ما حتی به شهردار منطقه نیز نامه زده‌ایم که تعیین تکلیف کرده و زمین معوضی به این تعاونی بدهد.

وی همچنین درگذشت خواهر مکرم مقام معظم رهبری، درگذشت والده رئیس جمهور، همسر آیت الله جنتی، همسر آیت الله خاتمی و عموی هادی ساعی را تسلیت گفت.

  • بازدید سحرگاهی مقام معظم رهبری از بوستان یاس

همچنين محمد علی مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در ۲۹ اسفندماه از این بوستان، گفت: ساعت ۵:۳۰ صبح مقام معظم رهبری از نحوه آماده سازی این بوستان بازدید و از روند اجرایی کار ابراز رضایت کردند.

وی با تشکر از وزارت اطلاعات برای تحویل بخش های زیادی از زمین های بوستان یاس، گفت: وزارت اطلاعات اولین وزارتخانه ای بود که زمین های خود را تحویل مدیریت شهری داد.

مختاری تاکید کرد: در جریان آماده سازی این بوستان حتی یک درخت نیز جابه جا نشده است و حتی با کسانی که یک شاخه را شکسته بودند به شدت برخورد شد.

کد خبر 291251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha