شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

محمد کرباسی: «یک بمب هسته‌ای بیندازید روی ایران و تهران را با خاک یکسان کنید»؛این نقل قول یکی از سیاستمداران آمریکا نیست.

چهره‌های پشت پرده سناتورهای تندرو

كسي كه اين حرف را زده حتي به‌صورت رسمي پستي در دولت آمريكا ندارد اما بسياري از حركت‌ها و اقدام‌هاي جمهوريخواهان آمريكا را هدايت مي‌كند. شلدون ادلسون، كسي كه اين حرف را در سال 2013در جمع دانشجويان دانشگاه خصوصي يهوديان آمريكا زده يك مشخصه دارد و آن تنها پولدار بودن است. اين مرد يهودي مهم‌ترين حامي مالي جمهوريخواهان در همه سال‌هاي گذشته بوده و به همين‌خاطر هر چند پست و مقام رسمي ندارد اما نفوذ او روي جمهوريخواهان بيشتر از هر كسي در آمريكاست. وقتي بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در كنگره آمريكا عليه توافق هسته‌اي با ايران حرف مي‌زد يكي از كساني كه در كنگره نشسته و صداي دست زدنش براي نخست‌وزير افراطي رژيم صهيونيستي قطع نمي‌شد همين مرد 81ساله بود.

شلدون ادلسون مالك مجموعه‌اي از كازينوها و قمارخانه‌هاي آمريكا به‌ويژه در لاس‌وگاس است و به همين‌خاطر پول بي‌حساب و كتابي به جيب مي‌زند. گفته مي‌شود او به تنهايي در انتخابات سال 2012بيشتر از 150ميليون دلار كمك مالي به جمهوريخواهان كرده است. آن سناتورهاي تندرويي كه حالا قوه مجريه كشور خود را با نوشتن نامه زير سؤال مي‌برند در واقع هر كدام بدهكاراني هستند كه جرأت حرف‌زدن در مقابل شلدون ادلسون را ندارند. توماس فريدمن، ستون‌نويس معروف نيويورك تايمز در مطلبي روز گذشته به همين مسئله اشاره كرده است. اين روزها و به‌دنبال انتشار نامه 47سناتور آمريكايي عليه توافق هسته‌اي با ايران موجي در اين كشور راه افتاده كه اين گروه سناتورهاي جمهوريخواه را «خائن» مي‌دانند. شايد نامه به اسم اين سناتورها و با ابتكار تام كاتن سناتور ايالت آركانزاس منتشر شده اما اين 47نفر چيزي بيشتر از مهره‌هايي جلوي پرده نبوده‌اند. تام كاتن يكي ديگر از كساني است كه براي پيروزي در انتخابات بدهكار لابي رژيم صهيونيستي در آمريكاست. كافي است سري به پرونده ستاد انتخاباتي او براي ورود به سنا بزنيد. يكي از مهم‌ترين حاميان مالي سناتور تام كاتن «كميته اضطراري براي اسرائيل» بوده است.

كميته اضطراري براي اسرائيل در واقع گروه فشاري است كه در سال 2010تاسيس شده و برنامه رسمي آن حمايت از منافع رژيم صهيونيستي در آمريكاست. در واقع اين گروه براي حمايت از منافع رژيم صهيونيستي لابي خاص خود را براي فشار و هدايت سناتورها دارد. ديگر حاميان مالي ستاد تام‌كاتن هم گروه‌ها و افراد مشابه حامي رژيم صهيونيستي هستند: ائتلاف يهوديان جمهوريخواه، پائول سينگر و شلدون ادلسون. پائول سينگر هم يك يهودي پولدار ديگري است كه اتفاقا مانند ادلسون پيشنهاد استفاده از بمب هسته‌اي عليه ايران را داده است! پائول سينگر كه براي حمايت از رژيم صهــــــيونيستي پول‌هاي هنگفتي را ميان جمهوريخواهان تقسيم كرده مانند ادلسون نفوذ قابل‌توجهي روي تندروها دارد و آنها را در موضع‌گيري عليه ايران هدايت مي‌كند. كافي است بدانيد او آنقدر روي جمهوريخواهان نفوذ دارد كه در سال 2008همراه افتخاري جورج بوش در سفر به سرزمين‌هاي اشغالي براي مراسم شصتمين سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي بود.

سينگر و ادلسون فقط در سياست آمريكا نقش ندارند و براي افراطي‌ها در رژيم صهيونيستي هم كلي پول خرج مي‌كنند. نيويورك تايمز نوشته است كه مانند شلدون ادلسون هيچ‌كس ديگري در جهان روي نتانياهو و ليكود، حزب او نفوذ ندارد. در سال 2007براي حمايت از نتانياهو، شلدون ادلسون با بودجه خودش روزنامه اسرائيل اليوم يا Israel HaYom را تاسيس كرد كه به رايگان توزيع مي‌شود! اين روزنامه همه‌‌چيزش در حمايت از نتانياهو و تندروهاي ديگر رژيم صهيونيستي است و به‌خاطر توزيع رايگان حالا پرتيراژترين روزنامه در سرزمين‌هاي اشغالي است. چند وقت بعد براي حمايت از نتانياهو در مقابل مخالفان، ادلسون روزنامه ماكور ريشون را هم خريد. واشنگتن پست گزارش داده او حتي نوامبر سال گذشته در يكي از نشست‌هاي لابي رژيم صهيونيستي پيشنهاد خريد نيويورك‌تايمز را براي نفوذ بيشتر در آمريكا مطرح كرده است. مي‌گويند باراك اوباما در نشستي با سناتورهاي آمريكا درباره ايران گفته است مي‌داند كه آنها از طرف حاميان مالي‌شان تحت فشار هستند اما از آنها مي‌خواهد كمي منافع ملي كشورشان را هم درنظر بگيرند. لابي رژيم صيهونيستي پولدارهاي زيادي دارد كه نفوذشان روي سناتورها زبانزد است. دعوت از نتانياهو براي سخنراني در كنگره، نوشتن نامه با زير سؤال بردن قوه مجريه آمريكا و ده‌ها كار ديگر. پشت پرده همه اين اقدام‌ها و نام سناتورها بايد مافياي رژيم صهيونيستي را ديد كه با پولشان سياست را در آمريكا خريده‌اند. آنها پست رسمي ندارند اما بيشتر از هر كسي در آمريكا نفوذ دارند و استفاده از بمب هسته‌اي برايشان از آب خوردن هم راحت‌تر است.

کد خبر 289827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha