همشهری آنلاین: دو افسر پلیس در جریان تظاهرات اعتراض امیز در مقابل ساختمان پلیس شهر فرگوسن (Ferguson) مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. میزان جراحت وارده بر این دو بسیار شدید اما شرایط جسمانی آنها مناسب توصیف شده است.

Ferguson

گزارش‌ها از شلیک گلوله به دو افسر پلیس در جریان تظاهرات در مقابل ساختمان پلیس شهر فرگوسن حکایت دارد.

به گزارش يورونيوز این حادثه در جریان تظاهراتی که در پی استعفای رئیس پلیس فرگوسن برگزار شد، صورت گرفته است. معترضان خواهان کناره گیری مقام‌های بیشتری از پلیس این شهر هستند.

بر اساس گزارش‌ها، میزان جراحت وارده بر این دو پلیس بسیار شدید است اما شرایط جسمانی آنها مناسب توصیف شده است.

یکی از این دو افسر پلیس از ناحیه صورت و دیگری از ناحیه شانه مجروح شده است.

در همين حال پلیس شهر فرگوسن آمریکا، تظاهرکنندگان در محل تیراندازی را محاصره کرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، ساعاتی بعد از استعفای توماس جکسون، فرمانده پلیس شهر فرگوسن آمریکا، دو افسر پلیس این شهر بر اثر تیراندازی زخمی شدند.

اعتراض‌ها به عملکرد اداره پلیس فرگوسن از ماه اوت پارسال و بعد از تیراندازی افسر پلیس سفید پوستی به سوی نوجوان سیاه پوست و غیرمسلحی به نام « مایکل براون» آغاز شد. وزارت دادگستری آمریکا و هیأت منصفه دادگاهی در ایالت میسوری اعلام کردند «دارن ویلسون» افسر پلیس شهر فرگوسن آمریکا هنگام تیراندازی به مایکل براون، هیچ قانونی را نقض نکرده است. کشته شدن این نوجوان هجده ساله، اعتراض و آشوب های گسترده ای را نه تنها در فرگوسن، بلکه در سایر نقاط آمریکا به همراه داشت.

الیزابت گلینکر، خبرنگار شبکه گزارش داد با گذشت هفت ماه از کشته شدن مایکل براون بر اثر تیراندازی پلیس آمریکا، شهر فرگوسن بار دیگر شاهد خشونت های تازه بود. بعد از آنکه گزارش ها از تبعیض نژادی گسترده در اداره پلیس فرگوسن پرده برداشت، توماس جکسون رئیس پلیس این شهر سرانجام توافق کرد از سمت خود استعفاء کند. گزارش وزارت دادگستری آمریکا نشان می داد نود و سه درصد افراد دستگیر شده در فرگوسن، سیاه پوست هستند؛ پلیس این شهر در نود درصد موارد علیه سیاه پوستان از برخورد قهرآمیز استفاده کرده است. از سوی دیگر هشتاد و شش درصد از هشدارهای پلیس راهنمایی و رانندگی شهر فرگوسن به سیاه پوستان بوده است. این در شرایطی است که شصت و هفت درصد از جمعیت شهر فرگوسن را سیاه پوستان تشکیل داده اند.

بعد از کناره گیری جکسون، نیروهای پلیس ضد شورش بار دیگر با تظاهرکنندگان در شهر فرگوسن درگیر شدند. در این هنگام بود که تیراندازی صورت گرفت. «بردلی ریفورد»، شاهد حادثه می گوید: « ما آتش اسلحه را در بالای خیابان دیدیم؛ برای همین خم شدیم و در این هنگام دیدیم که دو افسر نزدیک ما زخمی شده اند. گلوله ها واقعاً از کنار سرم رد شدند و هنوز هم شوکه هستم».

«کیث رز» یکی دیگر از شاهدان حادثه گفت: « زمانیکه به پلیس تیراندازی شد، من پشت سر آنها قرار داشتم. ما از خطوط پلیس عبور کرده بودیم تا کسانی را که یک ساعت جلوتر دستگیر شده بودند، آزاد کنیم. زمانیکه بیرون زندان منتظر بودیم، صدای چیزی را شنیدیم که شبیه آتش بازی یا شلیک گلوله بود. بعد نیز دستکم صد افسر پلیس ما را محاصره کردند، ما نیز پراکنده شدیم. من چهره خونین یکی از افسران پلیس را دیدم که سایر مأموران به یاری او آمدند. زمانیکه او را روی زمین کشانده و از محل خارج می کردند، خون روی زمین ریخت. اکنون تظاهرکنندگان از این ناراحت هستند که چرا به آنها اجازه بازگشت به خانه هایشان داده نمی شود».

بعد از تیراندازی، پلیس ضد شورش به حدود صد نفر از تظاهرکنندگان اجازه خروج از محل را نداد و همین مسئله خشم معترضان را برانگیخت.

دو افسر زخمی شده هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند و تحقیقات درباره حادثه آغاز شده است.

کد خبر 289727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha