سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وکلا و نمایندگان خانواده مایکل براون با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض شدید به نحوه رسیدگی به پرونده این جوان مقتول، وضع قانونی برای کنترل پلیس‌های آمریکا به وسیله دوربین همراه را خواستار شدند.

فرگوسن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وکلا و نمایندگان مایکل براون جوان رنگین‌پوستی که به دست یک افسر سفیدپوست پلیس کشته شد، امروز بیانیه‌ای صادر کردند و ضمن اعتراض شدید به روند دادرسی، خواستار دخالت دولت فدرال در این پرونده شدند.

بنجامین کرامپ از وکلای خانواده براون ضمن اعتراض به نحوه رسیدگی به این پرونده گفت:‌ «یک دانشجوی سال اول بهتر از دادستان شهر فرگوسن می‌توانست روند دادرسی را مدیریت کند.»

وی افزود: «ما به شدت به این روند دادرسی و عملکرد دادستان اعتراض داریم.»

وکیل خانواده براون همچنین با آرزوی به اجرا درآمدن عدالت در خصوص قتل این جوان رنگین‌پوست در آینده نزدیک، خواستار ورود دولت مرکزی (فدرال) به این پرونده شد.

این وکیل رنگین‌پوست در توصیف روند قتل جوانان سیاه‌پوست به دست افسران پلیس به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا گفت: «پاسخ ثابت سیستم قضایی به کشته شدن جوانان به دست افسران پلیس، تبرئه پلیس قاتل است.»

وکیل کرامپ به پیشنهاد خانواده مایکل برای زنده مانده نام وی اشاره کرد و گفت:‌ «پیشنهاد می‌دهیم که قانونی به نام «مایکل براون» تنظیم و تصویب شود و بر اساس آن، همه افسران پلیس بر روی لباس خود، دوربین‌های همراه نصب کنند.»

وی افزود: «تصمیم هیئت ژوری دقیقاً نمایشی از تمایلات کسانی است که این هیئت را مدیریت می‌کنند.»

آقای شارپتون از دیگر وکلای این خانواده نیز ضمن اعتراض شدید به اعلام رأی پرونده مایکل براون در ساعات شبانگاهی، گفت: «از شنیدن این رأی متعجب نشدیم، البته این تصمیم دادگاه خانواده مایکل را ناراحت کرد، ما به سیستم قضایی آمریکا می گوییم که شما قلب ما را شکستید ولی پشتمان را نه.»

براون نوجوان سیاه‌پوستی بود که چند ماه پیش در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا به دست یک افسر سفید پوست کشته شد. اعتراضات گسترده به نحوه قتل وی و پس از آن سرکوب پلیس شهر، که به واسطه تجهیزاتی که از وزارت دفاع گرفته به یک ارتش شباهت پیدا کرده بود،‌ مدت‌هاست که این شهر کوچک را در مرکز توجه رسانه‌‌های جهان قرار داده است. حکم دادگاه که قاتل براون را تبرئه کرد، موجب شده تا این شهر بار دیگر شاهد از سرگیری اعتراضات باشد.

کد خبر 279167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha