سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرگوسن نا آرام است. در پی تداوم ناآرامی در شهر فرگوسن آمریکا در سالگرد قتل جوان سیاه‌پوست، پلیس این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ferguson

ferguson

پلیس آمریکا اعلام کرد: وضعیت اضطراری به خاطر خشونت‌های شب گذشته و ناآرامی در این شهر اعلام شده است و فورا برقرار می‌شود.

مراسم بزرگداشت مرگ مایکل براون در فرگوسن با آرامش برگزار شد. اما اوضاع به ناگهان تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی در شهر فرگوسن به صورت انبوه در خیابان‌ها مستقر شده‌اند تا تظاهرات مردم را مهار کنند.

نظامیان ارتش آمریکا برای مقابله با ناآرامی ها در فرگوسن مستقر شده‌اند.

سیاهپوستان آمریکا به خشونتهای پلیس علیه سیاهپوستان و دیگر رنگین پوستان این کشور اعتراض دارند.

خشونت علیه سیاه پوستان و دستگیری های خودسرانه آنان در فرگوسن آمریکا نشان می دهد که تغییرات انجام گرفته در یک سال گذشته ظاهری بوده و مشکلات همچنان برجای خود باقی هستند.

به نوشته واشنگتن پست، یک سیاه پوست مسلح هفت بار بیشتر از یک سفیدپوست مسلح در معرض احتمال کشته شدن به دست پلیس قرار دارد.

رئیس کمیسیون حقوق بشر ایالت میسوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: خشم مردم در این ایالت طی سال گذشته، باید به عنوان زنگ هشداری تلقی شود.

آلیسا وارن(Alisa Warren)  رئیس کمیسیون حقوق بشر میسوری با اعلام این مطلب افزود: این هشدار باعث شده است مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا شاید بتوانند تغییرات مثبتی را در جامعه خود ایجاد کنند.

وی همچنین از تجربه مثبت گروه های حامی حقوق بشر در همکاری با مردم فرگوسن خبر داد، زیرا به عقیده وی مردم فرگوسن خواستار ایجاد تغییر و بهبود شرایط در جامعه خود بوده‌اند.

کد خبر 303614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha