سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته مقامات، یک افسر پلیس سفید پوست امریکایی یک فرد سیاهپوست را که ظاهرا بیمار روانی بوده است در آتلانتا به ضرب گلوله کشت.

blacks

این افسر پلیس که در رابطه با گزارش‌های عصر دوشنبه در رابطه با یک فرد مشکوک، یک مرد سیاهپوست را که برهنه در اطراف ساختمانی مشغول دویدن بود، به ضرب دو گلوله کشت.

این مرد سیاهپوست در زمان رویارویی با افسر پلیس در پارکینگ این ساختمان حضور داشت. افسر پلیس در حالی که این فرد به سوی او می‌دوید دو گلوله به قسمت سینه قربانی شلیک کرد.

سدریک السکاندر، مدیر اداره امنیت عمومی شهر دکلاب گفت: «به طور منطقی که فرض کنم، اگر وی به صورت برهنه در حال دویدن در اطراف ساختمان بوده است، معتقدم این فرضیه که وی دچار اختلال روانی بوده وجود دارد.»

الکساندر با بیان اینکه چرا این افسر از سلاحش استفاده کرده است، گفت وی می‌توانست از شوکر برقی و اسپری فلفل که به آنها دسترسی داشت استفاده کند.

این تیراندازی مرگبار در حالی روی می‌دهد که پلیس امریکا به دلیل استفاده از شیوه‌های خشن علیه اقلیت‌ها و مردم رنگین پوست به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

الکساندر گفت: «چیزی که خواستار آن هستم ناشی از وقایع جاری در سراسر کشور است که با تیراندازی‌های پلیس مرتبط است» و این موضوع قطعا «یکی از نگرانی‌های بسیاری از مردم امریکاست.»

این حادثه دو روز بعد از آن به وقوع پیوست که یک افسر سفید پوست شامگاه جمعه در شهر مدیسون یک نوجوان غیرمسلح سیاهپوست را به ضرب گلوله کشت.

مت کنی، افسر 45 ساله پلیس در جریان نزاعی در یک ساختمان در این شهر، به تونی رابینسون 19 ساله تیراندازی کرد.

کشتار چندین مرد سیاهپوست غیرمسلح به دست افسران سفید پوست در ماه‌های اخیر و تصمیم هیات منصفه‌های عالی مبنی بر بی‌گناهی افسران راهپیمایی‌های اعتراضی گسترده‌ای را در امریکا به به همراه داشته است.

کد خبر 289609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha