همشهری آنلاین: تروریست‌های داعش شهر باستانی «الحضر» در جنوب موصل را که قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد باز می‌گردد با خاک یکسان کردند.

داعش شهر باستانی الحضر را با خاک یکسان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المیادین، تروریست های مسلح داعش که در چند روز گذشته شکست های سنگینی را متحمل شده اند، این شهر را نابود کردند و مقادیر زیادی از سکه های طلا و نقره مربوط به پادشاهان آشوری را که در این شهرنگهداری می شد، به سرقت بردند.

خبرنگار المیادین در اربیل گفت: امروز ازهمان ساعات بامداد نیروهای داعش افراد مسلح پس از سرقت اشیاء گرانقیمت و باستانی، تخریب این منطقه را که قدمت آن به دویست سال قبل از میلاد بازمی گردد، شروع کردند و با بلدوزر به تخریب مکانی باستانی با مساحت بیش از دو کیلومتر کردند.

این شهر در هشتاد کیلومتری موصل قرار دارد و سالیانه شاهد سفر تعداد زیادی از گردشگران بود.

وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق دیروزاعلام کرد: داعش به شهر تاریخی نمرود حمله و این شهررا با بلدوزر و ماشین آلات سنگین تخریب کرد.

فرار گسترده داعش از العلم با لباس زنانه

سازمان بدر عراق از آزادسازی حدود ۹۰ درصد ناحیه العلم در استان صلاح الدین خبر داد.

این منبع تصریح کرد تروریست های داعش با پوشیدن لباس های زنانه اقدام به فرار کردند و درگیری ها فقط به انفجار بمب و حملات پراکنده برخی تک تیراندازها و خودروهای بمب گذاری شده محدود بود.

بازداشت ۴ مستشار خارجی در موصل

منابع امنیتی عراق از بازداشت ۴ مستشار نظامی خارجی در یکی از مراکز طراحی عملیات داعش در استان نینوا خبر دادند.

منبع امنیتی عراق در مرکز مبارزه با تروریسم روز شنبه گفت: نیروهای امنیتی ویژه عراق یکی از مراکز عملیات تروریست های داعش را در یک منطقه دور افتاده در صحرای تل عبطه در موصل ویران و دست کم چهار مستشار نظامی خارجی با گذرنامه های آمریکایی، اسرائیلی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را بازداشت کردند.

مستشاران نظامی خارجی برای بازجویی به یکی از مراکز امنیتی بغداد انتقال یافتند.

بازپس گیری منطقه دولاب از داعش

به گزارش المیادین ، نیروهای عراقی توانستند منطقه دولاب در غرب الرمادی را از گروهک تروریستی داعش بازپس گیرند.

المیادین همچنین از اعزام نیروهای عراقی به مناطق الرطبه و القائم در غرب استان الانبار خبر داد.

همچنین به دلیل تاخیر در ارسال کمک های بشردوستانه، اوضاع وخیم انسانی در شهر حدیثه ایجاد شده است.

هلاکت والی داعشی در موصل

والی گروه تروریستی داعش در شهر موصل در حمله هوایی ائتلاف بین المللی - عربی کشته شد.

خودروی حامل والی داعش دیشب هدف حمله هوایی ائتلاف بین المللی در موصل قرار گرفت که به کشته شدن وی منجر شد .

آزادی منطقه الدور در صلاح الدین

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد ده ها عضو گروه تکفیری داعش درعملیات آزادی و پاکسازی منطقه الدور استان صلاح الدین کشته شدند و دهها نفر نیز خود را تسلیم کردند.درهمین حال یگانهای مهندسی موفق شدند تعداد زیادی از بمبهای کارگذاشته شده بویژه در منازل مسکونی را خنثی کنند.

در همین حال بسیاری از نواحی و روستاهای استان صلاح الدین آزاد شده و راههای ارتباطی و امدادرسانی داعش بویژه بعد از سیطره یافتن نیروهای ارتش برراه ارتباطی « جسرالفتح و منطقه العلم » قطع شده است.

وزارت کشورعراق هم از اقدام داعش در به آتش کشیدن 8 چاه نفتی در منطقه حمرین خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند 120 کیلومتر مربع از خاک کشوررا از تروریستهای داعش پس بگیرند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد: یک فروند جنگنده ارتش عراق در درگیریها با داعش در اطراف شهر فلوجه استان الانبار این کشور سقوط کرد.

کد خبر 289223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha