همشهری آنلاین: مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن اعلام شناسایی کانون‌های داخلی گرد و خاک، و درگیر بودن ۲۲ استان کشور با آن، از انجام مذاکرات با کشورهای دارای کانون‌های گرد و غبار خبر داد.

ریزگرد

ايسنا نوشت: ضیاءالدین شعاعی در جلسه ستاد استانی مقابله با گرد و غبار و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان، اظهار کرد: پدیده گرد و خاک با منشا داخلی و خارجی در کشور به وجود آمده و در مجموع، 22 استان کشور را با شدت‌های متفاوت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: منشاء این پدیده برای ما ناشناخته نیست و از جمله آن می‌توان به شرق سوریه، اردن، عراق، و بخشهایی از عربستان اشاره کرد. یکی از وظایف ما برای مقابله با این پدیده، تعامل با این کشورهاست.

شعاعی ادامه داد: درخصوص مقابله با پدیده گرد و خاک، با کشورهای خارجی که کانون‌های به وجود آورنده گردوخاک را درون خود دارند، در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: کانون‌های داخلی گرد و غبار شناسایی شده و از سازمان هواشناسی انتظار داریم شدت این پدیده را نیز همراه با زمان وقوع آن پیش‌بینی کند.

مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار عنوان کرد: به زودی تیمی برای تطابق این پدیده با تصاویر هوایی به خوزستان می‌آید تا در شناخت کانون‌های داخلی اطلاعات بیشتری کسب کند.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که در حال پیگیریست، تهیه سند مقابله با پدیده گرد و خاک، پایش آن و تشکیل و فعال کردن کمیته‌های استانی مقابله با این پدیده می‌باشد.

شعاعی تصریح کرد: قطعا این برنامه، برنامه بلند مدتی است اما طولانی بودن آن دلیل بر عدم آغاز آن نمی‌باشد. از سوی دیگر باید جهت آگاه‌سازی مردم درباره مقابله با این پدیده تلاش شود.

کد خبر 287575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha