همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر حذف بودجه کنترل ریزگردها در کمیسیون تلفیق، گفت: امکان ندارد مجلس بودجه مربوط به آلودگی هوا را حذف کند.

موید حسینی

به گزارش مهر، موید صدر حسینی افزود: البته من از جزییات کمیسیون تلفیق اطلاع دقیقی ندارم اما مطمئنم در هیچ یک از کمیسیون های مجلس بودجه های پیشنهادی برای رفع معضلات مربوط به آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها که از طرف دولت پیشنهاد داده شود، حذف نمی‌شود.

به گفته وی، البته کمیسیون تلفیق پس از این اظهارات اعلام کرد از ابتدا چنین بودجه‌ای برای مقابله با ریزگردها مطرح نشده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار داشت: بر اساس اظهارات نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس بودجه ای معادل ۶۰ میلیارد تومان برای سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در نظر گرفته شده که حذف هم نشده است.

صدر تصریح کرد: این بودجه مربوط به تمام فعالیت های زیست محیطی تشکل‌های مردم نهاد است و تنها مختص به آلودگی هوا و ریزگردها نیست.

به گزارش مهر، دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس که این روزها در حال انتقاد از سازمان محیط‌ زیست هستند گفت که دقیقا ۳ روز قبل از وقوع نخستین موج گرد و غبار در کمیسیون تلفیق مجلس در یک نوبت همه اعتبارات پیش‌بینی‌ شده برای مقابله با پدیده گرد و غبار در بودجه سال ٩٤ که از سوی سازمان محیط‌ زیست در بودجه گنجانده شده بود را به‌ صورت کامل حذف و آن را به یکی از مصارفی که مد‌نظر خودشان است، منتقل کردند.

کد خبر 287468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha