شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹
۰ نفر

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران از کاهش شدت گردوغبار آسمان تهران از امشب خبر داد و گفت: شاخص کیفیت هوا در ۲۴ساعت گذشته در وضعیت سالم به سر می‌برد.

محمد رستگاري با اشاره به بروز گردوغبار در آسمان پايتخت تصريح كرد: پيش‌بيني‌هاي هواشناسي نشان مي‌دهد كه امشب از شدت گردوغبار كاسته مي‌شود؛ اما فردا همچنان مشكلاتي در اين خصوص وجود خواهد داشت. به گفته رستگاري، منشأ بيشتر ريزگردها از عراق است. از زنجان نيز خبر مي‌رسد كه هواي زنجان به واسطه گردوغبار ناسالم شده و مردم روز جمعه را در خانه ماندند. براساس اعلام مسئولين هواشناسي گردوغبار از ديروز جمعه با وزش بادهاي شديدي به آسمان اين استان نفوذ كرده و به كودكان و افراد مسن و كساني كه بيماري‌هاي قلبي و تنفسي دارند توصيه شده كه تا حد امكان از منزل خارج نشوند. از تبريز در استان آذربايجان شرقي نيز خبر رسيد كه شاخص آلودگي ديروز جمعه بالا رفته و وضعيت هوا ناسالم گزارش شد. براساس اعلام اداره كل حفاظت محيط‌زيست آذربايجان شرقي دليل ناسالم بودن هوا، پديده گردوغبار فرامنطقه‌اي وارد شده به آسمان آن استان است.

  • رگبار و رعدوبرق در اغلب مناطق كشور

سازمان هواشناسي براي اغلب مناطق كشور طي امروز و فردا آسمان ابري همراه با رگبار و رعد و برق پيش‌بيني كرد. به گزارش خبرگزاري مهر، طي امروز وفردا در مناطقي از شمال غرب، غرب، دامنه‌هاي جنوبي البرز، شمال شرق و نواحي مركزي كشور در ساعات بعد از ظهر ابرناكي، رگبار باران گاهي با رعد وبرق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

کد خبر 296593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha