پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجم گسترده پیام‌های هشدارآمیز به رژیم صهیونیستی درباره «انتقام ویژه»، این رژیم را وحشت‌زده کرد.

سیدحسن

رژیم صهیونیستی این‌بار خیلی زود‌تر از آنچه انتظارش را داشت از اقدام تروریستی خود پشیمان شد.

از هر دری که می‌توانست ملتمسانه پشیمانی خود را ابراز کرد تا شاید حزب‌الله و سپاه پاسداران از انتقام ویژه‌ای که وعده‌اش را داده بودند صرف‌نظر کنند، اما نیروی مقاومت تصمیم نداشت از خون سردارانش بگذرد.

سردار محمدعلی الله‌دادی، عضو سپاه پاسداران و جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه به همراه چندتن از رزمندگان حزب‌الله و ارتش سوریه که در ۲۸دیماه در پی تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره در جنوب سوریه به شهادت رسیدند.

تجاوز رژیم صهیونیستی اما با واکنش تند و صریح مقامات لشگری و کشوری جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان مواجه شد؛ حجم وسیعی از پیام‌ها که وعده انتقام ویژه را به صهیونیست‌ها مخابره می‌کرد.

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه ضمن پیامی خاطر نشان کرد که «صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند.»

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم اظهار داشت که ایران همزمان با بازگشایی جبهه کرانه باختری، قطعا یک «انتقام خاص» از صهیونیست‌ها خواهد گرفت.

سردار سلامی در اشاره به مواردی که ایران از صهیونیست‌ها انتقام گرفته بود به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و از انتقامی سخن گفت که عامل اصلی توقف ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط رژیم صهیونیستی بود.

مقامات حزب‌الله هم هشدارهای مشابهی را به رژیم اشغالگر قدس دادند. در این میان، وزارت‌خارجه ایران هم در نامه‌ای به آمریکا اعلام کرد رژیم صهیونیستی وارد خط‌قرمزهای ایران شده و باید منتظر عواقب این کار خود باشد.

حجم گسترده پیام‌های هشدارآمیز به رژیم صهیونیستی درباره «انتقام ویژه»، این رژیم را وحشت‌زده کرد؛ تا جایی که رسانه‌های صهیونیستی دست به کار شده و در مقام توجیه و تفسیر اقدام تروریستی خود برآمده و ایران را به «آرامش» دعوت کردند.

رسانه‌های صهیونیست همسو با این رژیم به نقل از منابع و مقامات تل‌آویو مدعی شدند رژیم صهیونیستی از حضور سردار سپاه در کاروان حزب‌الله اطلاع نداشته‌اند و نیروهای این رژیم بر این گمان بوده‌اند که این کاروان حامل جمعی از اعضای رده پایین حزب‌الله است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کردند که مقامات این رژیم از طریق 3کشور در پیامی تهران را به آرامش دعوت کرده و خواسته بودند به فکر انتقام نباشد. در این میان از چین و روسیه به‌عنوان حاملان این پیام نام برده شد.

پیام تل‌آویو به تهران برای نخستین‌بار توسط علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تایید شد. وی گفت وزارت‌خارجه ما این پیام را از طریق یک کانال رسمی دریافت کرده است. آنها گفته بودند که تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه‌دار کنند یا تب آن را بالا ببرند.

اما پشیمانی صهیونیست‌ها‌ کارگر نبود؛ نیروهای مقاومت تصمیم خود را برای انتقام گرفته بودند و کمتر از 2هفته پس از آنکه رسانه‌ها و تحلیلگران در سطح جهان درباره ابعاد و کیفیت و سطح «انتقام ویژه» به گمانه‌زنی مشغول بودند، وعده مقاومت به‌دست حزب‌الله لبنان محقق شد.

حزب‌الله لبنان در عملیاتی منحصربه‌فرد و در کمینی حساب‌شده و دقیق، چند خودرو ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه مزارع شبعا در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد. منابع مستقل از کشته‌شدن دست‌کم ۱۵ تا ۱۷ و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست خبر دادند.

اما رژیم صهیونیستی در اعلام رسمی ادعا کرد تنها ۲نفر در این حمله کشته شده‌اند. پس از عملیات موفقیت‌آمیز حزب‌الله، رژیم صهیونیستی که از احتمال گسترش درگیری‌ها و بالا گرفتن جنگ با حزب‌الله به وحشت افتاده بود، حملات موشکی خود به جنوب لبنان را متوقف کرد و به لاک خود خزید.

پس از تحقق انتقام ویژه، سیدحسن نصرالله در سخنانی امتزاج خون ایرانی و لبنانی در سوریه را تعبیری از سرنوشت یکسان آنها دانست و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که بار دیگر درصدد آزمون نیروی حزب‌الله نباشد و گفت: «ما به دنبال جنگ نیستیم اما از آن نمی‌ترسیم».

در واکنشی مشابه با نصرالله، سردار جعفری فرمانده سپاه هم پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی را «حداقلی» دانست و گفت «با حزب‌الله یکی هستیم. هرجا خون شهیدانمان در جبهه با هم ریخته شود، پاسخ ما یکی است.»

منبع:همشهري‌ماه

کد خبر 287431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha