همشهری آنلاین: گاردین از نگرانی‌ تند‌روهای آمریکا و اسرائیل در خصوص توافق هسته‌ای بین ایران و غرب نوشت و واشنگتن پست به نقل از نتانیاهو نوشت؛ هر تواففی با ایران به منزله توافق بد است.

نتانیاهو

به گزارش ايرنا، روزنامه انگلیسی گاردین درباره واکنش اسرائیل و تندروهای کنگره آمریکا به مذاکرات اخیر ژنو هم نوشت: نگرانی تندروهای کنگره، متحدان عرب واشنگتن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره توافق بین ایران و گروه 1+5 رو به افزایش است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم، اختلافات بین آمریکا و اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران را یادآور شد و نوشت: اوباما دنبال از بین بردن تاسیسات اتمی یا زیرساخت‌های هسته‌ای ایران نیست و بعد از انقضای توافقی که قرار است انجام شود، ایران خواهد توانست برنامه هسته‌ای صنعتی داشته باشد و مثل یک عضو ان پی تی با وی رفتار خواهد شد.

این روزنامه غربی نوشت: از نظر نتانیاهو توافق هسته‌ای، تهدید ایران را از بین نمی برد.

واشنگتن پست به نقل از یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی نیز نوشت: توافق هسته‌ای باعث به رسمیت شناختن برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی، ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای توافق هسته‌ای با ایران گفته بود که نباید هدف مذاکرات، تعریف فرایندی برای تقویت بازرسی‌ها و دسترسی‌ها به تاسیسات هسته‌ای ایران باشد بلکه هدف باید از بین بردن این تاسیسات باشد.

واشنگتن پست به نقل از اشتاینیتز نوشت: ایران مثل یک ابرقدرت کهنه کار فکر می‌کند و نباید به آن فرصت داده شود؛ در ابتدای مذاکرات صحبت از این بود که ایران بتواند صدها سانتریفیوژ داشته باشد اما اکنون صحبت از هزاران سانتریفیوژ است؛ ایران بخشی از مشکل خاورمیانه است نه بخشی از راه حل آن و گرنه باید به روزی فکر کنید که ایران بر خاورمیانه مسلط شده باشد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از بنیامین نتانیاهو هم نوشت: با توجه به امتیازاتی که آمریکا تاکنون به ایران داده، هر توافقی برای اسرائیل توافق بد ارزیابی می شود.

کد خبر 287944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha