پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: قدرت‌های جهانی در گفتگوهای هسته‌ای تسلیم ایران شده‌اند.

netanyahu

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس؛ این سخنان نتانیاهو تندترین انتقاد او از قدرت‌های جهانی است.

وی مدعی شد، از توافقنامه‌ای که درحال تدوین شدن است چنین بر می‌آید که قدرت‌های جهانی، از تعهدات دست کشیده‌اند و درحال پذیرفتن این مسئله هستند که ایران به تدریج در طی چند سال توانایی تولید مواد برای چند تسلیحات هسته‌ای را در اختیار داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بنیامین نتانیاهو در نظر دارد در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران برای نمایندگان کنگره  آمریکا سخنرانی کند.

در همین حال «جنیس شاکوفسکی» نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد در مراسم سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.

شاکوفسکی که یهودی و نماینده ایالت ایلینوی است گفت: سخنرانی نتانیاهو باید به بعد از زمان برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه آینده موکول شود.

علاوه بر شاکوفسکی، تا کنون چند عضو کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند در این سخنرانی نتانیاهو حاضر نخواهند شد. از جمله این افراد می توان به «تیم کین» نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا اشاره کرد.

کارشناسان سیاسی می‌گویند، دعوت «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو که بدون اطلاع باراک اوباما رئیس جمهور این کشور صورت گرفت، نه تنها امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، بلکه باعث تضعیف حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات از این رژیم خواهد شد.

کد خبر 288335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha