همشهری آنلاین: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به منظور انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیأت آمریکایی بامداد اول اسفند ماه راهی ژنو شد.

عراقچی

فارس نوشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی به منظور انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیأت آمریکایی بامداد امروز (جمعه) راهی ژنو شد.

قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا امروز در شهر ژنو به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران بپردازند.

این پنجمین دور مذاکرات معاونان وزرای خارجه 2 کشور پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو است. دو طرف پیش از این دو بار در شهر ژنو، یک بار در مونیخ و یک بار نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته بودند.

این گفت‌وگوها امروز و فردا در این شهر در جریان است و قرار است سیزدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای نیز روز یکشنبه در ژنو برگزار شود.

از دیگر سو قرار است محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا روز‌های یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز روز سه‌شنبه در سفر به وین با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره همکاری‌های ایران و آژانس به گفت‌وگو می‌پردازد.

کد خبر 287671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha