چند تن از مدیران شهرداری تهران ازجمله علی‌محمد شاعری، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری از پروژه‌ها و اقدامات زیست‌محیطی جنوب غرب پایتخت بازدید کردند.

فضای سبز

 در اين بازديد پروژه‌هاي زيست‌محيطي منطقه 18طي 10ماه گذشته مورد ارزيابي قرار گرفت. در اين بين شاعري با تأكيد برعملكرد مثبت منطقه18در اجراي طرح‌هاي زيست‌محيطي طي 10ماه گذشته، گفت: درصورت تداوم انجام اقدامات زيست‌محيطي توسط شهرداري منطقه 18، اين منطقه مي‌تواند منطقه پايلوت زيست‌محيطي شهر تهران شود.

اينطور كه رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران اعلام كرد، پايتخت درسال‌جاري 100روز هواي آلوده داشته و اين در حالي است كه استاندارد سازمان جهاني بهداشت (WHO) يك روز ناسالم را مجاز مي‌داند. به گفته وي اين در حالي است كه شهرداري به تنهايي قادر به حل معضلات زيست‌محيطي شهر نيست و بايد شهروندان در اين عرصه گام بردارند و مشاركت كنند.

در جريان اين بازديد مقرر شد با توجه به ظرفيت انجام پروژه‌هاي زيست‌محيطي در جنوب غرب تهران، با تأمين اعتبار از سوي ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران نخستين بوستان محيط‌زيست پايتخت طي سال‌آينده در منطقه18 احداث شود كه در ساخت اين بوستان تمامي ملاحظات زيست‌محيطي اعم از انتخاب گونه‌هاي گياهي، استفاده از انرژي‌هاي نو، آبياري صحيح، ايجاد فضاهاي آموزشي و المان‌هاي سازگار با محيط‌زيست لحاظ مي‌شود. با توجه به اقدامات زيست‌محيطي انجام شده در سطح منطقه طي 6‌ماه اخير تخليه نخاله ساختماني در معادن شن و ماسه موجود در بافت مسكوني محله خليج‌فارس ممنوع شده و با هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي تا پايان سال‌جاري پرونده فعاليت غيرقانوني و برداشت شن و ماسه از اين معادن يك‌بار براي هميشه تعطيل خواهد شد.

کد خبر 286606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha