مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

کمتر شهروندی در تهران است که با گذشت ۶‌ماه از بهره‌برداری از پل طبیعت به منطقه عباس‌آباد نرفته و این پل را ندیده باشد.

پل طبیعت

اين روزها و با نزديك شدن به بهار طبيعت، حال و هواي تهران نيز بهاري‌تر شده و پل طبيعت و مجموعه عباس‌آباد مقصد گردشگري بسياري از شهروندان است.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد از استقبال گسترده شهروندان از مجموعه برنامه‌هاي فرهنگي برگزار شده در اين منطقه خبر داد و گفت: تاكنون برنامه‌هاي گسترده‌اي به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، ماه‌هاي محرم و صفر، جشن پيروزي انقلاب و جشنواره فجر برگزار شده كه مجموعه اين برنامه‌ها با استقبال قابل توجه شهروندان روبه‌رو شده است. اردشير نوريان نويد داده است كه در سال آينده برنامه‌هاي فرهنگي گسترده‌تري در مجموعه عباس‌آباد به اجرا درآيد و انتظار مي‌رود كه استقبال شهروندان نيز بيش از پيش افزايش يابد.

به گفته وي، تاكنون برنامه‌هاي مختلفي ازجمله «لبخند صلواتي» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، «سرور آسماني» و «بشارت» به مناسبت ايام مبارك ميلاد پيامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، «سكوت سرخ» و «چله اشك و شوق» به مناسبت ايام عزاداري محرم و صفر، «شب‌هاي نقره‌اي» به مناسبت ايام دهه فجر و ويژه‌برنامه‌هاي مختلف ديگر با استقبال گسترده شهروندان روبه‌رو شده است.

نوريان اظهار داشت: در ايام نوروز سال گذشته منطقه فرهنگي گردشگري عباس‌آباد ميزبان بيش از 150هزار نفر از شهروندان تهراني و مسافران نوروزي در بوستان‌ها و فضاهاي فرهنگي و تفريحي منطقه بود كه اميدواريم در نوروز سال94 اين رقم افزايش قابل توجهي يابد.

با نزديك‌شدن به روزهاي پاياني سال پل طبيعت به‌عنوان يك مقصد گردشگري در منطقه عباس‌آباد اين روزها شاهد حضور گسترده مردم است. از طرفي بهره‌برداري از مجموعه گنبد مينا و همچنين برگزاري ويژه برنامه در بوستان نوروز در ايام نوروز باعث مي‌شود تا ميزان استقبال شهروندان از اين منطقه بيشتر شود. آنگونه كه نوريان گفت، منطقه فرهنگي تفريحي عباس‌آباد در حال حاضر قطب فرهنگي و گردشگري پايتخت شده و با بهره‌برداري از چند پروژه از اين مجموعه در سال آينده، بيش از پيش شاهد حضور شهروندان است.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد از فعاليت كارگروهي ويژه‌ براي برنامه‌ها، اهداف و سياست‌هاي كلي اراضي عباس‌آباد نيز خبر داد كه بر فعاليت‌هاي صورت‌گرفته نظارت دارد. اين مجموعه برنامه‌هاي گسترده‌اي در راستاي ارتقاي فرهنگ اسلامي و ايراني درنظر دارد كه با شكل‌گيري و اتمام بسياري از پروژه‌ها به نتيجه خواهد رسيد. نوريان همچنين از تصويب بيش از 150مصوبه در سال گذشته به‌منظور افزايش فعاليت فرهنگي اين منطقه در كارگروه ويژه خبر داد و افزود: در كارگروه ويژه كه به رياست شهردار تهران تشكيل مي‌شود، تمامي معاونان شهرداري به‌عنوان عضو كارگروه حضور دارند تا مسائل و مشكلات منطقه عباس‌آباد را به سرعت حل كنند. در اين كارگروه تاكنون بيش از 150مصوبه براي پيشبرد فعاليت‌هاي منطقه به تصويب رسيده كه 109مصوبه به اجرا درآمده است.

وي افزود: خود شهردار به‌صورت مستقيم در جريان فعاليت‌هاي انجام شده در اين مجموعه قرار مي‌گيرند و بر آن نظارت كامل دارند. در آخرين جلسه اين كارگروه نيز دكتر قاليباف ضمن تأكيد بر جايگاه اراضي عباس‌آباد، در سياست‌ها و برنامه‌هاي كلانشهر تهران گفت: اين اراضي بايد به‌عنوان منطقه‌اي ويژه و برخوردار از مديريتي واحد باشد تا در ساختار مديريت شهري بتواند عهده‌دار همه امور شهري، فرهنگي و زيست‌محيطي مرتبط با منطقه باشد. در واقع شهردار تهران خواستار ارتقاي جايگاه منطقه عباس‌آباد شدند.

  • پروژه‌هايي كه به بهره‌برداري رسيدند

منطقه عباس‌آباد در راستاي هويت‌بخشي شهر تهران گام‌هاي محكمي برداشته است. توسعه حيات مدني در اين منطقه با توجه به تدابير مديريت شهري، در حال شكل‌گيري است. نوريان، مديرعامل شركت نوساززي عباس‌آباد همچنين از بهره‌برداري 8پروژه مهم در سال گذشته خبر داد و گفت: در طول يك سال گذشته نيز توانستيم 8پروژه مهم را كه مصوبه كارگروه تدوين برنامه‌ها بود، به بهره‌برداري برسانيم كه پروژه‌هاي پل طبيعت، گنبدمينا، بهسازي بوستان طالقاني و.... از آن جمله بوده است.

کد خبر 287995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha