مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

این روزها شهرتهران نامی قابل اعتنا در میان طرح‌های بزرگ عمرانی یافته است. بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش این روزها مورد ارزیابی کارشناسانی است که این سازه‌های عظیم را در مسابقه طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی ساخته شده به دست بشر قرار داده است.

ديگر نماد ساخت و سازهاي عمراني پروژه‌هايي نظير برج ميلاد تهران يا تونل رسالت نيست كه هر كدام از آنها بيش از 10سال به طول انجاميد. اين روزها شهر تهران در كنار توسعه فضاهاي عمومي و خدماتي شهر، نامي قابل اعتنا در ميان طرح‌هاي بزرگ عمراني يافته است.

بزرگراه طبقاتي صدر و تونل نيايش اين روزها مورد ارزيابي كارشناساني است كه اين سازه‌هاي عظيم را در مسابقه طرح‌ها و پروژه‌‌هاي بزرگ عمراني ساخته شده به‌دست بشر قرار داده است.

كيفيت ساخت و رعايت استانداردهاي روز علوم مهندسي در پروژه‌هاي تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر باعث شده است تا اين دو طرح عظيم ملي، مدنظر انجمن مديريت پروژه‌هاي بين‌المللي IPMA قرار گيرد؛ انجمني با بيش از 50سال قدمت كه بيش از يك دهه است هر ساله به انتخاب طرح‌هاي شاخص جهاني از حيث مسائل مديريتي پروژه‌ها مي‌پردازد.

تيم ارزياب انجمن مديريت پروژه‌هاي بين‌المللي كه شامل 8كارشناس زبده از كشورهاي لهستان، آلمان، هلند، استراليا و يونان است، از روز دوشنبه نهم تير‌ماه 1393به تهران آمده و طي 3روز به بازديد و ارزيابي پروژه‌هاي شاخص تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر مي‌پردازند.

قرار است در جشنواره انتخاب برترين طرح‌هاي عمراني سال 2014كه در 3سطح پروژه‌هاي متوسط، بزرگ و ابر پروژه‌ها برگزار مي‌شود، تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر نيز به رقابت با ديگر طرح‌هاي موفق جهان رفته و شانس خود را براي قرارگرفتن در رده‌بندي بهترين‌ها بيازمايد. البته انتخاب اين پروژه‌ها براي ارزيابي و شركت در مسابقه، مستلزم تأييد مراجع ذي‌صلاح فني بوده و حضور در بخش رقابتي خود يك موفقيت بزرگ به‌حساب مي‌آيد چرا كه فرايند گزينش پروژه‌هاي نهايي، خود يك روند پيچيده فني است.

افتخارات داخلي كه تاكنون بزرگراه طبقاتي صدر و تونل نيايش كسب كرده‌است البته اين نويد را مي‌داد كه اين پروژه عظيم خيلي زود از سوي مهندسان بين‌المللي مورد توجه قرار گيرد و بتواند در آوردگاهي تازه در جهان به مصاف ابر پروژه‌هاي جهان برود.

تونل نيايش برترين سازه بتني در سال 92از سوي انجمن بتن ايران نام گرفت. همچنين اين تونل در سال 2012دومين تونل شهري سواره‌رو معرفي شده است. تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر، هم‌اكنون مورد توجه انجمن مديريت پروژ‌ه‌هاي بين‌المللي IPMA قرار گرفته‌اند و به‌نظر مي‌رسد كه اين سازه‌ها بتوانند نماينده‌اي شايسته براي توان مهندسي كشور باشند.

گفتني است تونل نيايش به طول مجموع بيش از 10كيلومتر و بزرگراه طبقاتي صدر به طول تقريبي 11كيلومتر (همراه با رمپ و لوپ‌ها و مسيرهاي دسترسي) ابر پروژه‌هاي شهرداري تهران در حوزه فعاليت‌هاي عمراني هستند كه هر دو در مدت زمان كمتر از 2سال و با يك مديريت جهادي به ثمر نشستند.

کد خبر 264409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha