مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

هر ساله با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال، میزان تولید زباله‌های پایتخت افزایش قابل توجهی می‌یابد، به‌نحوی که هر شهروند تهرانی در هر روز به‌طور متوسط بیش از یک کیلو و ۳۰۰گرم زباله تولید می‌کند. البته هر سال این آمار تکرار می‌شود و سرانه تولید زباله در تهران تا ۳ برابر سرانه تولید جهانی افزایش می‌یابد.

تولید زباله -تهران

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين‌باره گفت: ميزان زباله‌هاي شهر تهران در روزهاي پاياني سال به 11تا 12هزار تن در روز مي‌رسد. مجتبي عبداللهي در برنامه تلويزيوني «كافه سؤال» كه با موضوع فرهنگ شهري و حقوق شهروندي برگزار شد، در پاسخ به سؤال مجري برنامه درخصوص خدمات‌رساني به شهروندان و رضايت آنان از فعاليت‌هاي زيرمجموعه اين معاونت گفت: اقدامات وسيعي از سوي شهرداري تهران و اين معاونت درخصوص نگهداشت شهر و خدمات رساني به شهروندان صورت مي‌گيرد.

عبداللهي با اشاره به اينكه تمامي زيرمجموعه شهرداري تهران تلاش مي‌كنند تا بتوانند نيازها و خواسته‌هاي شهروندان را تأمين كنند، گفت: براساس چشم‌انداز، شهر تهران بايد شهري شاداب، زيبا، با نشاط، متنوع و پايدار باشد. وي با اشاره به اهميت موضوع آسمان آبي، زمين پاك گفت: قطعا در اين جهت گام‌هاي مهمي را برخواهيم داشت. عبداللهي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص هزينه‌هاي بالاي جمع‌آوري زباله‌ها در شهر تهران و فرهنگ‌سازي‌ در زمينه طرح تفكيك زباله از مبدا گفت: حدود يك ميليارد و 300ميليون تومان هزينه روزانه نگهداشت شهر است كه شامل جمع‌آوري زباله، نظافت شهر، شست‌وشوي شهر و... است.

  • تغيير نگاه شهروندان با موضوع آسمان آبي، زمين پاك

معاون شهردار تهران با اشاره به اهميت موضوع آسمان آبي، زمين پاك، گفت: با مشاركت و همياري شهروندان به‌دنبال تغيير نگاه آنان هستيم؛ ضمن اينكه اين رويكرد منجر به تغيير فرهنگ و سبك زندگي شهروندان خواهد شد. وي در ادامه با بيان اينكه در موضوع آسمان آبي، زمين پاك بر 2 موضوع تمركز كرديم، گفت: در زمينه حمل‌ونقل و ترافيك موضوع خط سفيد است كه با آموزش به شهروندان قطعا شاهد تحولي بزرگ در ترافيك تهران خواهيم بود. اما هدف اصلي ما در معاونت خدمات شهري پرداختن به موضوع تفكيك زباله از مبدا است. عبداللهي با اشاره به اينكه تفكيك زباله از مبدا اكنون به بيش از 10درصد رسيده است، گفت: در تلاش هستيم اين رقم را با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به بالاي 25تا 30درصد برسانيم. وي سرانه توليد زباله براي هر فرد را حدود 800تا 850گرم اعلام كرد و گفت: البته اين ميزان به نسبت در استان‌هاي ديگر متفاوت است؛ ضمن اينكه اين ميزان در كشورهاي اروپايي، آسيايي و كشورهاي اطراف نيز متفاوت است اما با توجه به درآمد سرانه ما وضعيتمان خوب است.

معاون شهردار تهران درباره توسعه فضاي سبز شهر نيز اظهار داشت: از ابتداي سال 93با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده تعدادي نهال و درختاني كه با آب هواي تهران سازگاري دارند، كاشته شد و تا پايان امسال كاشت درخت در سطح شهر تهران به 5 ميليون مي‌رسد.

کد خبر 288797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha