مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنان بر اینکه قصدی برای واگذاری پارک پردیسان تهران ندارد تأکید می‌کند.

پارک پردیسان

معصومه ابتكار كه خود در دوره پيشين شوراي شهر تهران عضو بود و طرح واگذاري پارك پرديسان به مديريت شهري را با جديت دنبال مي‌كرد حالا اما در كسوت رياست سازمان حفاظت محيط‌زيست عنوان مي‌كند كه پارك پرديسان قابل فروش نيست. اين در حالي است كه شهرداري تهران اساسا نه براي خريد پارك پرديسان بلكه به گفته شهردار پايتخت و معاون خدمات شهري وي براي رونق دادن به پارك و كاشت درختان سازگار با محيط‌زيست تهران طرح و برنامه دارد.

اين موضوع نيز از آن جهت بيان مي‌شود كه حدود 270هكتار از وسعت پارك پرديسان وضعيت بياباني دارد و عملا قابليت استفاده براي عموم مردم را ندارد. علاوه بر اين، شهرداري در آماده سازي بوستان ياس ظرف مدت 22روز نشان دادكه توانايي لازم را در چنين اقداماتي دارد.

  • ابتكار: در دوره سوم شورا نگران بوديم

با اين حال ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينكه سند مالكيت پارك پرديسان به نام دولت است تأكيد مي‌كند كه پارك پرديسان قابل فروش نيست. وي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ايسنا كه پس ماجراي مصوبه شوراي شهر سوم در واگذاري پارك پرديسان چه بوده است نيز گفته است كه در دولت قبل برنامه بسيار جدي براي فروش پارك وجود داشت و حتي ديواركشي هم به‌صورت شبانه انجام شد كه در حال حاضر بخشي از آن باقي مانده است؛ طرح هم اين بود كه بخشي از پارك با مصوبه دولت قابل فروش باشد آن هم به قيمت متري 9000تومان. وي اضافه كرد: «در آن شرايط در شورا نگران بوديم پارك از دست برود و ما گفتيم حداقل به جاي اينكه برج ساخته شود شهرداري به‌عنوان پارك آن را بخرد.» ابتكار عنوان كرد مصوبه دولت دهم در اين‌باره در دولت يازدهم لغو شده است.

ابتكار همچنين ادامه داد كه در پارك پرديسان همانند ساير پارك‌ها به روي شهروندان باز است. اكنون اين سؤال مطرح مي‌شود كه چرا وقتي مديريت شهري تهران اعلام مي‌كند كه دنبال سند مالكيت پارك پرديسان نيست، چرا صحبت از فروش مطرح مي‌شود؟ اگرچه مديريت شهري حتي اعلام كرده براي بهره‌ شهروندان از پرديسان حاضر به خريد آنجا نيز هست اما با اين حال مسئولان شهري ازجمله مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران در گفت‌وگو با همشهري تأكيد كرد: «براي تجهيز پارك پرديسان اعتبار درنظر گرفته شده كه در نهايت بهره‌بردار آن مردم هستند و تأكيد داريم سند پارك پرديسان هم در اختيار دولت و سازمان محيط‌زيست باقي بماند.»

معاون برنامه‌ريزي توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران نيز ديروز با بيان اينكه ما ادعايي درباره مالكيت اين بوستان نداريم، گفت: بارها عنوان كرديم كه شهرداري تهران تنها به‌عنوان بهره‌بردار وارد عمل شود. ناصر اماني به تغيير موضع ابتكار در مورد بوستان پرديسان اشاره كرد كه گفت پرديسان مي‌تواند ميزبان هزاران شهروند تهراني باشد. وي در واكنش به سخنان ابتكار مبني بر باز بودن درهاي اين بوستان به روي مردم اينطور به ايسنا پاسخ داد: «اين را بايد مردم قضاوت كنند كه آيا واقعا تمام درهاي اين بوستان به روي مردم باز است يا نه؟ اما آنچه مسلم است اينكه اين بوستان مناسب‌سازي نشده است.» معاون شهردار به اين نكته هم اشاره كرد كه شهرداري تهران بارها از سازمان حفاظت محيط‌زيست براي واگذاري بهره‌برداري بوستان پرديسان درخواست كرده كه هنوز هيچ پاسخ رسمي از سوي رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست مخابره نشده است و پاسخ‌شان را از طريق رسانه‌ها شنيده‌اند.

کد خبر 295633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha