چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش بار دیگر با انتشار تصاویری ویدئویی فرانسه را تهدید کرد.

پرچم فرانسه

به گزارش نشریه فرانسوی لو پوئن، یک عضو داعش در تصاویر ویدیویی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این گروه در فرانسه از حمایت هزاران نفری برخوردار است که می توانند دست به حمله بزنند.

بر پایه این گزارش، این فرد از طرفداران داعش در این کشور خواست تا با چاقو به پلیس و سربازان این کشور حمله کنند تا سلاح به دست آورند.

وی همچنین از این افراد خواسته تا به سرعت فرانسه را ترک کرده و به سرزمین های تحت کنترل داعش در عراق و سوریه سفر کنند.

در این پیام ویدیویی فردی که صورت خود را پوشانده از فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه خواسته تا مظنونان مرتبط به اقدامات تروریستی را که زندانی هستند، آزاد کرده و گذرنامه این افراد را برای پیوستن به داعش بازگرداند.

وی در حالی عاملان همه حملات تروریستی اخیر فرانسه را اعضای داعش معرفی کرد که پیشتر گروه القاعده شاخه یمن، مسئولیت حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو را پذیرفته بود.

روز سه شنبه یک فرانسوی سابقه دار به نام موسی کولیبالی که گفته می شود با گروه داعش در ارتباط بوده است، با چاقو به سه سرباز فرانسوی حمله و آن ها را مجروح کرد.

حمله به این سربازان فرانسوی در حالی انجام شد که از زمان حمله تروریستی به روزنامه شارلی ابدو در پاریس، تدابیر شدید امنیتی در شهرهای این کشور اتخاذ شده است.

بیش از 100 هزار سرباز در سراسر فرانسه برای حفاظت از ساختمان ها و مراکز مهم مستقر شده اند.

مقام های امنیتی فرانسه اعلام کرده اند که نیروهای پلیس تلاش دارند از وقوع حملات مشابه حمله اخیر پاریس در سراسر فرانسه جلوگیری کنند.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت حمایت می کردند، امروز با خطر بازگشت تروریست های تبعه کشور خود مواجه هستند که به گروه های تروریستی فعال در ناآرامی های این کشور پیوسته بودند.

کد خبر 286338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha