همشهری آنلاین: دولت اردن در پی اقدام تروریست‌های داعش به سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان ۲۶ ساله اردنی در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد. پادشاه این کشور که در آمریکا به سر می‌برد با انتشار این خبر سفرش را نیمه‌کاره گذاشت و به اردن برگشت.

jordan pilot

داعش معاذ الکساسبه، خلبان اردني را زنده زنده در آتش سوزاند و تصاویر آن را در اینترنت پخش کرد.

پدر معاذ الکساسبه خلبان اردنی که داعش او را زنده سوزاند خواستار گرفتن انتقام خون فرزند خود شد.

 به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، پدر الکساسبه در مصاحبه با این شبکه گفت: من از اردن و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهم تا با حملات گسترده خود به سختی انتقام خون فرزند مرا بگیرند.

او افزود: پسر من، فرزند همه اردن بود. ما به صبر دستور داده شده‌ایم و من هم صبر خواهم کرد.

پدر الکساسبه درباره اعدام دو نفر از اعضای گروه‌های تروریستی در اردن گفت: این افراد مجرم بودند و برای ویران کردن کشور تلاش می کردند. من خواهان آن هستم که در گرفتن انتقام خون پسرم به ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی اکتفا نکنند. من از حکومت انتظار دارم تا انتقام شدیدی برای خون معاذ از این گروه تروریستی بگیرد. این گروه هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد. ما از اردن و ائتلاف بین المللی می خواهیم تا با حملات دردناک به داعش، انتقام خون معاذ را بگیرند

شیخ الازهر نيز اقدام وحشیانه تروریست‌های داعش در به آتش کشیدن خلبان اردنی را محکوم کرد.

احمد الطیب در بیانیه‌ای کشتن انسان بی‌گناه را در اسلام حرام دانست و اقدام تروریست‌های داعش در اعدام فجیع معاذ الکساسبه ، خلبان اردنی، را اقدامی پست خواند که همه ادیان از آن بیزاری می جویند.

او بانیان این اقدام را مصداق بغی و محارب با خدا و رسول خدا دانست و با استناد به آیه شریفه قرآن، چگونگی مجازات آنان را بر اساس نص قرآن یادآور شد.

به گزارش پایگاه خبری محیط، احمد الطیب از جامعه بین‌الملل خواست برای ریشه‌کن کردن این گروه تروریستی که جنایات وحشیانه‌ای مرتکب می‌شود اقدام کنند.

او در ادامه به پادشاه، دولت و خانواده این خلبان در اردن تسلیت گفت.

داعش با انتشار فيلمي متفاوت با ويديوهاي پيشين، خبر كشتن اين خلبان اردني را اعلام كرد.

به گزارش واحد مركزي خبر، شورای امنیت سازمان ملل متحد هم با انتشار بیانیه‌ای درخصوص قتل معاذ الکساسبه، خلبان اردنی به دست گروه دولت اسلامی (‌داعش) ابراز تاسف کرد و آزادی همه گروگان‌هایی را خواستار شد که در دست این گروه اسير هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از نیویورک، در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت درمورد قتل این خلبان اردنی به‌دست داعش ابراز تاسف و این اقدام وحشیانه و نفرت انگیز را به شدت محکوم می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه خود همچنین اعلام کرد این قتل یک بار دیگر وحشی‌گری داعش را به نمایش گذاشت. آنها باید پاسخ‌گوی این جنایت و اقدام وحشیانه باشند.

شورای امنیت همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان هایی را که در دست داعش یا دیگر گروه های افراطی هستند خواستار شد.

کد خبر 286326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha