شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش امروز ( ۱۱ بهمن) در ادامه جنایت هایش در عراق یک خبرنگار را اعدام کرد و ۲۰ کارمند یک تاسیسات نفتی در منطقه 'خباز' در کرکوک را ربود.

داعش

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، یک مقام محلی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که تروریست‌های داعش 'احمد خلف الوطنی' خبرنگار را که در نزدیکی بیمارستان بیجی (40 کیلومتری شمال تکریت) ربودند، امروز اعدام کردند.

به گفته این مقام که نامش ذکر نشده است، عناصر داعش پیشتر به خانواده این خبرنگار اعلام کرده بودند که فرزندشان را شب شنبه اعدام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از خبرنگاران در استان‌های نینوا وصلاح الدین که بخش از گسترده‌ای از آنها تحت کنترل داعش است، در معرض پیگرد و اقدامات سخت گیرانه عناصر داعش قرار دارند.

در همین حال المیادین نیز گزارش داد گروه تروریستی داعش پس از اشغال تاسیسات نفتی 'خباز' در استان کرکوک 20 تن از کارمندان آن را ربود.

بر اساس این گزارش، مقام‌های امنیتی و نفتی عراق امروز (شنبه) اعلام کردند که تاسیسات نفتی کوچکی در منطقه 'خباز' در نزدیکی شهر 'کرکوک' قرار دارد توسط گروه تروریستی 'داعش' اشغال شد.

بر اساس این گزارش این کارمندان که مشغول انجام وظایف خود در این شرکت نفتی بودند به دلیل وقوع درگیری‌های مسلحانه میان داعشی‌ها و نیروهای کرد پیشمرگ نتوانستند محل کار خود را ترک کنند.

گروه تکفیری داعش به هنگام حمله به شمال عراق در تابستان گذشته دست کم چهار میدان نفتی را اشغال کرد. تروریست‌ها بخشی از هزینه‌های خود را از طریق قاچاق نفت خام و بنزین به دست می‌آورند.

داعش روز جمعه به نیروهای منطقه‌ای کرد مستقر در جنوب غربی کرکوک حمله و بخش‌هایی از این منطقه از جمله میدان نفتی خباز را تصرف کردند.

خباز میدان نفتی کوچکی در 20 کیلومتری جنوب غربی کرکوک است که حداکثر ظرفیت تولید آن 15 هزار بشکه در روز است.

پیش از حمله داعش، این میدان روزانه حدود 10 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد.

کد خبر 285890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha