همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: تفحص پیکر ۶ هزار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خاک عراق آغاز شده است.

شهید گمنام

به گزارش ایرنا، سردار سیدمحمد باقر زاده روز شنبه در اختتامیه جشنواره «آیه های سپید» که با حضور جمعی از مسوولین و خانواده های شهدا در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد،

وی با اشاره به این که تاکنون از 45 هزار شهید مفقودالاثر 40 هزار شهید توسط گروه های تفحص شناسایی شده اند، افزود: در این جست و جوها گروه های تفحص موفق به کشف 731 جنازه عراقی شدند که به این کشور تحویل داده شد.

سردار باقرزاده ادامه داد: در چند روز گذشته نیز پیکر مطهر 17 شهید گمنام دفاع مقدس در یکی از مناطق عراق شناسایی شده است.

وی با بیان این که عملیات تفحص کماکان در این محورها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تفحص در محورهای جدید از جمله جزیره ام الرصاص، العماره و کردستان عراق در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حاکم شدن دین و ارزش های اسلامی در جامعه یکی از مهمترین آرزوهای شهدای هشت سال دفاع مقدس بود، لذا بر همگان فرض است به این وجه بیشتر پرداخته شود.

سردار باقر زاده با اشاره به این که با استفاده از ابزار هنر می توان فرهنگ ایثار و ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کرد، افزود: هنر بهترین زبان انتقال مفاهیم و فرهنگ است.

وی افزود: وظیفه هنرمندان متعهد در این دوره که فاصله زیادی از دفاع مقدس نگرفته ایم و هنوز یادگاران آن دوره در کنار ما هستند، بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این که متاسفانه برخی به دنبال سیاه نمایی و زیر سووال بردن شخصیت های جنگ و دفاع مقدس هستند، گفت: دشمن با دسیسه های شیطانی به دنبال تخریب چهره بزرگمردان عرصه ایثار و شهادت است و باید مراقب بوده و نگذاریم دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از خانواده های شهدا گفت: در سفرهای استانی برای تفحص شهدای گمنام از استانداران تقاضای امکانات کرده ایم اما تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته و امیدواریم استان قزوین در این زمینه پیش قدم باشد.

مدیر نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس استان قزوین نیز در این همایش گفت: اهل قلم و هنرمندان باید سعی کنند در حفظ ارزش های عرصه شهادت فعال بوده و از تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن این آرمان جلوگیری کنند.

سرهنگ مهدی طاهرخانی افزود: رسانه ها در این زمینه رسالتی سنگین بر عهده دارند و می توانند بهترین انتقال دهنده فرهنگ جهاد، شهادت و ارزش های آن به نسل های آینده باشند.

وی به چگونگی برگزاری جشنواره «آیه های سپید» در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد:350 اثر با موضوع داستان کوتاه شهدای گمنام به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در این آیین از برترین آثار تجلیل می شود.

کد خبر 285894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha