همشهری آنلاین: بالاخره مسافر جوان خانواده پس از ۳۳ سال به دیارش بازگشت اما افسوس که دیگر دیر است چون این چشم انتظاری بلندمدت جان پدر و مادر را به لب رسانده و آنان به امید پیوستن به عزیزدلشان به دیار باقی شتافتند.

شهید

به گزارش ایسنا این مسافر جوان در میان استقبال پرشور مردم در حالی وارد شهر شد که بار سنگین نبود والدین را خواهر بزرگ و برادرانش بر دوش کشیدند.

پیکر شهید "بیژن شفیعی" که در سن 19 سالگی در سال 60 به همراه چهار دوست خود در عملیاتی به فرماندهی احمد متوسلیان به شهادت رسیده و مفقودالاثر شده بود، پس از 33 سال که از شهادتش می‌گذرد،شناسایی شد و به زادگاهش بازگشت.

محل عملیات در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در بلندی‌هایی به نام «شنام» بوده است و پیکر شهید از همین قله تفحص شده و بوسیله آزمایشات «دی ان ای» مورد شناسایی قرار گرفت.

این عملیات با 500 رزمنده آغاز شد که 27 نفر از بسیجیان شهرستان اسدآباد نیز در آن حضور داشتند که از این تعداد 22 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بودند که شهید شفیعی فرماندهی این گروه را به عهده داشته است.

در این مراسم خواهر بزرگتر شهید به نیابت از مادرش که در قید حیات نیست، به استقبال برادر شهیدش رفت و تابوتش را طواف کرد.

"فریده شفیعی" در این مراسم ضمن تشکر از حضور مردم گفت: مادرم همیشه در آرزوی برگشت برادرم بود و هر بار که زنگ خانه به صدا درمی‌آمد، دلش به سمت بیژن پر می‌کشید اما افسوس که آنقدر زنده نماند تا امروز را ببیند که بیژن به خانه برگشته است.ما پنج برادر و سه خواهر بودیم که بیژن با خواست و میل خودش و بدون اعتراض کسی به جبهه رفت و شهید شد.حالا بعد از 33 سال چشم انتظاری، در نبود پدر و مادرم وظیفه استقبال از او به عهده من و برادر و خواهرانم است.

مراسم وداع با این شهید، ساعت 20:30 ديشب در مسجد امام سجاد(ع) شهرستان اسدآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه بوعلی‌سینا و با قرائت زیارت عاشورا و مداحی انجام شد.

کد خبر 285087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha