همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید به دنبال جستجوی ۶۰۰۰ شهید در خاک عراق باشیم که به همین منظور جستجو را در خاک عراق آغاز کردیم.

سید محمد باقرزاده

به گزارش ایسنا، سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه جشنواره کشوری آیه‌های سپید که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گمنامی از فضائل است و مقام شهید گمنام والاست چراکه شهدا با اخلاص برای انجام وظیفه رفتند. وجه تدینی شهدا مهم‌تر از وجه تقدسی آنان است و به همین جهت باید در مجالس به تبیین وجه تدینی شهدا پرداخته شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: تا به امروز 1000 نمونه به مرکز تحقیقات پزشکی کوثر ارسال شده است و منتظر جواب آزمایشات هستیم و در استان قزوین نیز 90 درصد خانواده شهدای مفقودالاثر نمونه خونی ارسال کردند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع مفقودین در مناطق جنوب ورود پیدا کردیم و علاوه بر این در فاو، ام‌الرصاص و جزایر اروند مجوز ورود داریم و به دلیل جستجو در چند منطقه با مشکل کمبود ابزار مکانیکی روبه‌رو هستیم و در این راستا از استان‌ها تقاضای همراهی داریم.

باقرزاده با اعلام اینکه در جستجوهای اخیر 371 جنازه عراقی یافت شده که تحویل کشور عراق شده است، یادآور شد: در دروان رژیم بعث تعدای جسد عراقی تحویل داده شد که صدام هیچ یک از آنان را به خانواده‌هایشان تحویل نداده است.

وی همچنین اعلام کرد: در جریان بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام در جریان جنگ تحمیلی، 59 کودک عراقی آواره توسط خانواده‌های ایرانی بزرگ شدند که اخیرا با حضور در منطقه کردستان عراق از این موضوع مطلع شدیم و به همین جهت اگر آمادگی روحی و روانی برای این فرزندان وجود دارد خانواده‌های آنان موضوع را با آنان مطرح کنند چراکه اقوام این فرزندان در عراق چشم به راه دیدار آنان هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید از اهالی قلم تشکر کرد چراکه ادبیات مانند یک ژن است که یک فرهنگ را می‌تواند به نسل بعد منتقل کند که این فرهنگ امکان دارد انحطاط و یا فضیلت باشد.

باقرزاده توضیح داد: 2 خطر فرهنگ ما را تهدید می‌کند که یکی از آن‌ها تحریف است و دیگری اینکه دست‌های پنهان بخواهد چوب تاراج به ارزش‌های ایرانی و اسلامی ما بزند که نویسندگان، نگهبانان این ارزش‌ها هستند.

کد خبر 286019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha