سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

تا امروز (هفتم بهمن) فرصت داشتید به نمایشگاه یاد یار مهربان سر بزنید. دوازدهمین دوره از نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» از اول بهمن کار خود را شروع کرد و تا هفتم بهمن ۱۳۹۳ در بوستان گفت‌وگو دایر بود.

دوچرخه

نمایشگاه ياد يار مهربان با دادن يارانه به  مدرسه‌هاي  شهر تهران، كمك مي‌كند كتاب‌خانه‌های مدارس به‌روز شوند. امسال در اين نمايشگاه بيش از 400 ناشر شركت كردند و كتاب‌ها را با تخفيف 20 درصدعرضه مي‌كردند. بيش از 70 درصد از 23 هزار عنوان كتاب‌‌هاي حاضر در نمايشگاه از سال 91 تا 93 به چاپ رسيده‌اند. در اين‌جا نگاهي مي‌اندازيم به چگونگي حضور برخي از ناشران فعال كشور در اين نمايشگاه.

امسال انتشارات آفرينگان 150 عنوان كتاب با موضوعات متنوعي عرضه كرد. آفرينگان بيش‌تر كتاب‌هاي علمي خود را به نمايشگاه آورده بود، چون به نظرش مديران مدرسه بيش‌تر به اين نوع كتاب‌ها توجه دارند.

نشر پيدايش نيز 290 عنوان كتاب  در نمايشگاه دوازدهم عرضه كرد؛ كتاب‌هايي با موضوع‌هايي مانند زندگي‌نامه، طنز، رمان و علمي...

 زهرا برقاني، مدير انتشارات چرخ فلك هم مي‌گويد:« حدود 41 عنوان كتاب در نمايشگاه داريم،اين‌كتاب‌ها بيش‌تر طنز و داستان هستند، اما اين كتاب‌ها قبل از ارائه در نمايشگاه بايد مورد تأييد دبيرخانه‌ي نمايشگاه قرار گيرند. متأسفانه مديران و كتابداران اين مدرسه‌ها خيلي با مقوله‌‌ي طنز و داستان ارتباط نمي‌گيرند  و بيش‌تر دنبال كتاب‌هاي علمي مي‌گردند و فكر مي‌كنند اگر دانش‌آموزان چنين كتاب‌هايي را بخوانند وقت خود را تلف كرده‌اند.»

نشر چكه نيز  با 100 عنوان كتاب در نمايشگاه حضور داشت. محبوبه آب‌برين مدير روابط عمومي نشر چكه درباره‌ي روند شركت در اين نمايشگاه مي‌گويد:«اول كتاب‌ها را به دبيرخانه‌ي نمايشگاه ارائه مي‌دهيم و دبيرخانه اين كتاب‌ها را انتخاب مي‌كند. مرحله‌ي بعد انتخاب مديران مدرسه است. خيلي از كتاب‌هاي ما شكل و شمايل آموزشي ندارند، امامحتواي آن‌ها غير مستقيم بار آموزشي دارد.»

انتشارات قدياني هم با 1060 عنوان كتاب در نمايشگاه حاضر بود. سمانه فاطمي مدير فروش انتشارات قدياني دراين‌باره مي‌گويد:«امسال كتاب‌هاي داستان و كتاب‌هاي  آموزشي و علمي را به نمايشگاه  ارائه مي‌دهيم.»

کد خبر 285580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha