خیلی وقت‌ها دانش‌آموزانی هستند که فضای مناسبی برای انجام تکلیف مدرسه ندارند. گاهی فضای مناسبی دارند اما متأسفانه به تنهایی توانایی انجام تکالیف درسی را ندارند و باید بزرگ‌تری باشد وبه آن‌ها کمک کند.

دوچرخه

با اين هدف، خانه‌ي فرهنگ امیر‌کبیر در پي اجراي طرح  « خانه‌ي مشق» برآمد. خانه‌ي مشق با هدف نظارت بر تکالیف مدرسه، آموزش از راهِ حل مسئله و تقویت توان خود‌آموزی دانش‌آموزان، در همه‌ي روزهای هفته به‌جز روزهاي تعطیل، با حضور معلمان رسمی آموزش و پرورش برپا می‌شود.

صديقه‌ جعفري، مدير خانه‌ي فرهنگ اميركبير دراين‌باره‌ مي‌گويد: «خيلي از دانش‌آموزان در خانه تكاليف درسي‌شان را انجام مي‌دهند، اما  گاهي آن‌ها مهارت كافي ندارند. اين خانه‌ي فرهنگ سعي دارد كه با حضور كارشناسان و دبيران مجرب دانش‌آموزان را با مهارت انجام تكاليف درسي آشنا كند و در حد امكان مشاوره‌هاي مناسب به آن‌ها بدهد. به گفته‌ي جعفري «دانش‌آموزان دوره‌ي ابتدايي بيش‌تر از بقيه نياز به همراهي دارند و اين خانه‌ي فرهنگ قصد دارد كه اين نياز را برطرف كند.»

 او مي‌گويد: «‌اين طرح، چندي است كه در مدرسه‌هاي غيرانتفاعي و آموزشگاه‌هاي خصوصي با عنوان پشتيبان درسي انجام مي‌شود. اما خيلي از دانش‌آموزان كه در مدرسه‌هاي دولتي درس مي‌خوانند، شايد نياز داشته باشند كه براي انجام كارها كمك بگيرند.»

مدير خانه‌ي فرهنگ اميركبير مي‌گويد: «متأسفانه بسياري از  دانش‌آموزان استقلال لازم را ندارند. پدرها و مادرها وقت زيادي براي كمك به فرزندانشان در اين زمينه مي‌گذارند كه خود اين كار به استقلال دانش‌آموزان لطمه مي‌زند.»

فضايي كه در اين خانه‌ي فرهنگ، در نظر گرفته شده است براساس سن و مقطع، حالت يك كلاس  را دارد و يك دبير هم ناظر انجام كارهاي آن‌ها خواهد بود. خانه‌ي مشق، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 الی 17 داير است. برای دريافت اطلاعات بیش‌تر مي‌توان با شماره‌ي تلفن‌های 18-44728017 تماس گرفت.

کد خبر 283467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha