همشهری آنلاین: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که امروز در دیدار با وزیر دفاع روسیه مورد توجه قرار گرفت، این مطلب بود که ایران و روسیه تحلیل مشترک و واحدی نسبت به مقوله تروریسم دارند.

حسین دهقان

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و پس از دیدار ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، افزود: در این دیدار همچنین در زمینه عوامل ناامن ساز و بی ثبات کننده منطقه، سیاست‌های کلان آمریکا در مداخله در امور منطقه و جهانی و نحوه مواجهه و ضرورت همکاری برای مقابله با عوامل بحران ساز نیز تحلیل‌های مشترکی داشتیم.

وی تصریح کرد: شرایط حاکم بر منطقه و مسائل بین المللی اقتضا می کند روسیه و ایران در سایه همکاری‌ها اثرات پایداری بر تامین صلح، ثبات و امنیت جهانی بگذارند.

وزیر دفاع ادامه داد: مقام های دو کشور ایران و روسیه اراده قاطعی برای توسعه همکاری ها در همه زمینه ها دارند و ما توافق کردیم که در زمینه نظامی و فناوری های نظامی همکاری ها را شتاب بخشیم و موثر کنیم.

سردار دهقان افزود: همچنین در راستای ارتقای توان نظامی دو کشور برای به عهده گرفتن مسوولیت هایی که در منطقه و جهان اقتضا می کند نیز باید نقش خودمان را ایفا کنیم.

وزیر دفاع ایران ضمن تشکر از وزیر دفاع سوریه برای پذیرفتن دعوت به کشورمان ایران افزود: در دیدار امروز، مذاکرات بسیار جامعی نسبت به تمامی موضوعات در سطح مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین موافقت نامه ای که امضا شد به عنوان یک مبنا و نقطه آغاز برای توسعه همکاری های نظامی - دفاعی در سطوح مختلف با یک برنامه زمان بندی مهم میان دو کشور تلقی می کنیم.

سردار دهقان ابراز امیدواری کرد: آنچه که آغاز شده در ادامه مسیر گذشته است و با شتاب بیشتری نیز پیش برود و دو ملت ایران و روسیه، منطقه و جهان پیامدهای این همکاری ها را شاهد باشند.

وزیر دفاع روسیه به دعوت همتای ایرانی خود شامگاه دوشنبه شب به تهران آمد. سفر وی نخستین سفر یک مقام عالی مرتبه روس به ایران در سال جاری میلادی است.

کد خبر 284810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha