همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام سیاسی موجود در جهان است.

حسین دهقان

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد امام خمینی (ره)، با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر به ملت ایران و محرومان جهان، خاطرنشان کرد: امروز باید به روح بزرگ و پرفتوح امام راحل که منشاء حرکتی بزرگ و تحولی عظیم در قلوب ملت‌ها و همچنین پدید آورنده مناسبات بیت ملت‌ها و دولت‌های مختلف در صحنه جهانی و آثاری ماندگار در تاریخ ملت ایران و اسلام شد، بفرستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که «بهترین بیان و تعبیر از دهه فجر را می‌توان از کلام امام راحل دریافت کرد» گفت: امام خمینی (ره) دهه فجر را دهه جشن ملی و عید بزرگ اسلام نامیدند. دهه فجر اوج حضور ملت ما تحت رهبری امام خمینی (ره) برای سرنگونی یک نظام ستمشاهی استبدادی که در طول تاریخ بزرگ‌ترین عامل تحقیر ملی، عقب‌گرد ملت ایران و توسعه و ترویج ادبیات غیراسلامی در جامعه بود، است.

وی با بیان این‌که «اسلام دینی کامل است» اظهار کرد: از آنجایی که ندای مردم ما در دوران انقلاب ندای اسلامی بود، انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه ملت‌های جهان است چرا که اسلام دینی است که همه بشریت باید به آن توجه و اهتمام بورزند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما یک معجزه بود به این معنا که در انقلاب اسلامی ایران همه اقشار و فرق مذهبی یکپارچه، متحد و منسجم تحت رهبری امام خمینی (ره) در کنار یکدیگر انقلاب خود را به نتیجه رساندند.

دهقان با تاکید بر این‌که «همه ملت ایران خواستار استقرار حکومت اسلام در جامعه بودند» گفت: همه ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی یک شعار سر می‌دادند و آن نیز استقرار حکومت اسلامی در جامعه بود. در آن زمان همه انتظارات خود را در عینیت یافتن جمهوری اسلامی پیگیری می‌کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که «انقلاب اسلامی منشاء تحولات عظیمی در ایران و اسلام شد» اظهار کرد: در سایه انقلاب اسلامی تحولی روحی در ملت ما اتفاق افتاد و شعائر اسلامی در انقلاب اسلامی زنده شد. در گذشته گفته می‌شد که ملت ایران قرآن را صرفا در مجالس ترحیم قرائت می‌کنند اما در سایه انقلاب اسلامی قرآن به صحنه آمد و اصل قرار گرفت و همه قوانین بر اساس مفاهیم قرآنی تبیین و تعیین شد.

وی با اشاره به وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب سایر ملت‌های اسلامی و غیراسلامی، گفت: معمولا در انقلاب‌هایی که در دنیا به وقوع می‌پیوندد هر کجا که رهبری اسلام مطرح نباشد آن انقلاب‌ها متکی به مسائل دنیوی می‌شود، اما همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب اسلامی ایران تفحه و هدیه‌ای به ایران بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از دهه فجر، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است چرا که در این دهه ملت ایران یوغ استبداد را کنار گذاشت و طعم شیرین حاکمیت استقلال را چشید.

وی با اشاره به سر دادن شعار صدور اسلام به سایر ملت‌ها و تحقق این شعار در جهان امروز، گفت: امروز در کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غیراسلامی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو و روش انقلاب برای ملت‌ها مطرح است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن و نظام سلطه برای مخدوش کردن چهره اسلام، اظهار کرد: دلیل اینکه نظام سلطه در تلاش است تا چهره ناب اسلام را مخدوش کند ترس و وحشتی است که آنها از گسترش تفکر اسلامی در دنیای امروز دارند. آنها به دنبال خراب کردن ذهنیت دنیا نسبت به اسلام هستند اما همان‌طور که امام خمینی (ره) تاکید کردند انقلاب ما انفجار نور بود و تلالو و جلوه‌های مختلف این انقلاب نیز همواره بر توطئه‌های نظام سلطه و دشمن غلبه کرده است.

وی با اشاره به استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که «امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام سیاسی موجود در جهان است» گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مردم خود در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده است و از خود دفاع می‌کند. نظام جمهوری اسلامی نشان داده که به رغم همه محدودیت‌هایی که برای آن ایجاد کرده‌اند نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه در همه مقاطع شعار «ما می‌توانیم» را به اثبات رسانده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز با وجود همه حرف‌هایی که دشمنان مطرح می‌کنند و مدعی هستند که تحریم‌ها ایران را پای مذاکرات آورده و نتایج تحریم‌ها در زندگی مردم ایران مشاهده می‌شود شاهدیم که روز به روز ملت ایران در همه عرصه‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

دهقان با اشاره به ارسال ماهواره فجر به فضا، افزود: ماهواره فجر در چنین شرایطی و با محدودیت‌ها و موانع موجود به دست جوانان ما تولید و به فضا ارسال شد. تمام اجزای این ماهواره اعم از ماهواره‌بر و زیرسیستم‌های مربوطه توسط جوانان ایران اسلامی طراحی و تولید شد و این موضوع نیز به معنای عینیت یافتن شعار «ما می‌توانیم» امام (ره) در همه ابعاد است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه میان ملت‌های اسلامی، گفت: عده‌ای با لباس اسلام و انقلاب به دنبال ایجاد تفرقه میان ملل اسلامی و فرق مختلف هستند.

وی با تاکید بر لزوم وحدت هر چه بیشتر میان دنیای اسلام در جهان امروز، گفت: امروز ما اوج نیاز دنیای اسلام به وحدت را مشاهده می‌کنیم چرا که امروز دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگی فرقه‌ای و قرار دادن شیعه و سنی روبروی هم است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با بیان این‌که «آنچه که در کلام امام خمینی (ره) مشاهده می‌کنیم چیزی جز تثبیت و ضرورت صیانت از کلام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیست» اظهار کرد: امروز به عنوان سربازان امام (ره) با امام و امت امام عهد می‌بندیم که تا آخرین قطره خون جانانه در مسیر مکتب امام راحل و نظام اسلامی که ایشان بنا نهاده‌اند حرکت خواهیم کرد.

کد خبر 286237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha