همشهری آنلاین: جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در شرایط سخت تحریم، وزارت دفاع بدون وقفه و به بهترین نحوه ممکن، نیروهای مسلح را تجهیز و تسلیح کرد.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در همایش گزینشگران سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ، افزود: وزارت دفاع، پشتیبان نیروهای مسلحی است که حفظ حدود، ثغور و تمامیت ارضی، نظام جمهوری اسلامی، استقلال ایران و دستاوردهای ایران اسلامی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع فعالیت های ارزشمندی در حوزه «پشتیبانی رزم» و «تجهیز» نیروهای مسلح انجام می دهد که نقش اصلی و محوری را در این فرآیند نیروی انسانی به عهده دارد.

جانشین وزیر دفاع اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی در منطقه پر چالش آسیا، مانند یک جزیره امن و باثبات است به میزان قابل توجهی مدیون آمادگی، ایستادگی و حضور نیروهای مسلحی است که وزارت دفاع توانسته در شرایط بسیار سخت تحریم آنان را جهیز و تسلیح کند.

حاتمی با بیان اینکه گزینش مطلوب یکی از حلقه های بسیار با ارزش و با اهمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افتخارآفرینی های امروز وزارت دفاع را مدیون عملکرد مطلوب گزینشگران در گذشته ایم، بنابراین برای ادامه روند رشد و رو به جلوی وزارت دفاع باید به موضوع گزینش کارکنان توجه ویژه شود.

جانشین وزیر دفاع با حساس دانستن مقوله گزینش در وزارت دفاع، افزود: با توجه به اینکه فرماندهی معظم کل قوا، وزارت دفاع را حساس ترین نقطه نظام می دانند، بنابراین مسوولان گزینش باید با اهتمام جدی، مسوولانه و نیت خدایی در این حوزه انجام وظیفه کنند تا وزارت دفاع بتواند همچنان با قدرت وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برنامه چهار ساله وزارت دفاع به تأیید فرماندهی معظم کل قوا رسید، گفت: در این برنامه سرفصل های مختلفی برای وزارت دفاع برای فتح قله های پیشرفت دیده شده که بخش مهمی از آن توجه به ارتقا کیفیت نیروی انسانی است.

حاتمی با بیان اینکه انسان موضوع کار گزینش است، افزود: گزینشگران باید در این حوزه بسیار « دقیق» و «ظریف» عمل کنند تا کرامت انسانی افراد لطمه نبیند و به هیچوجه مجاز نیستیم کرامت انسانی افراد را مورد خدشه قرار دهیم.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه باید احراز صلاحیت افراد با نهایت دقت و بینش انجام و مناسبت ترین فرد برای حضور در وزارت دفاع گزینش شود، گفت: گزینش گران باید صلاحیت اعتقادی، علمی، سیاسی، اخلاقی، کاری و دینی را بطور ویژه مورد بررسی قرار دهند و از افراط و تفریط نیز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا می فرمایند «نیروی انسانی نیروهای مسلح باید متدین، حزب اللهی، کاردان، باشرف و شجاع باشند» افزود: اگر مجموعه گزینش وزارت دفاع بتواند طبق فرمایش ارزشمند معظم له عمل کند، به نهایت مطلوب خواهیم رسید.

حاتمی با بیان اینکه «صلاحیت اعتقادی» مهمترین اصل برای حضور در نیروهای مسلح است، گفت: نیروهای مسلح مسوول حفاظت از نظامی هستند که بر پایه اسلام شکل گرفته و کسی که می خواهد جذب نیروهای مسلح شود تا از این نظام مقدس حفاظت کند، باید دارای صلاحیت اعتقادی باشد.

وی با بیان اینکه گزینشگران باید در گزینش افراد به سلامت اعتقادی توجه ویژه داشته باشند نه دانش اعتقادی، ادامه داد: این سلامت اعتقادی باید متناسب با مأموریت واگذاری به افراد باشد و التزام عملی به احکام دینی آنان احراز شود.

جانشین وزیر دفاع یکی دیگر از اصل های مهم در گزینش را توجه به حزب اللهی بودن افراد دانست و گفت: بینش و سلامت سیاسی افراد باید مورد توجه گزینشگران قرار گیرد.

حاتمی با تاکید بر اینکه احراز صلاحت کاردانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در حال حاضر برخی مشکلات اداری موجود در کشور نشأت گرفته از عدم کاردانی افراد در مسوولیت های مختلف است، بنابراین کاردانی افراد باید بیش از پیش و براساس اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به صلاحیت اخلاقی، خانواد گی و شجاعت را به عنوان مهمترین اصل های مورد توجه در گزینش عنوان کرد و گفت: شجاعت ابزار اصلی نیروهای مسلح است و افرادی افتخار حضور در نیروهای مسلح را دارند که از شجاعت، شهامت و پایمردی برخوردار باشند.

کد خبر 283332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha