همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: تحریم‌های ظالمانه، تلاش برای انزوای ایران، اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی محکوم به شکست خواهد بود.

 حسین دهقان

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع، با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران اسلامی، گفت: مهمترین ویژگی دانشجویان در طول تاریخ که به صورت بارزی خود را نشان داده است آزاداندیشی، آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی است و دانشجویان ایران اسلامی در مسیر پایبندی به آرمان‌های مقدس خود در قبل از انقلاب و در برابر رژیم ستم شاهی شکنجه، زندان و شهادت را در کارنامه درخشان خود دارد و 16 آذر به همین دلیل گرامی داشته می‌شود.

وی کسب دانش و مجهز شدن به سلاح علم برای خدمت به جامعه، توسعه و پیشرفت را از دیگر ویژگی دانشجویان بر شمرد و افزود: دوران دانشجویی از ماندگارترین دوران فرد برای خودش، خانواده و حتی جامعه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به مبارزات دانشجویان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات و فعالیت‌های آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تمامی نهادهایی که بعد از انقلاب شکل گرفته و منشأ خدمات بزرگ شده‌اند با محوریت دانشجویان دانشگاه‌ها بود که سپاه و جهاد سازندگی نمونه‌های بارز آن هستند.

سردار دهقان با تبیین نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف نظام، افزود: امروز دانشجویان در ادامه این مسیر مقدس با همت و تلاش خود وظیفه و مسئولیت پیشبرد کشور در عرصه‌های علمی و مدیریتی را بر عهده دارند.

وزیر دفاع ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه را از برجسته‌ترین ویژگی جنبش دانشجویی ذکر کرد و گفت :دانشجویان به مقتضای سن، وضعیت و جایگاهی که دارند هیچ‌گاه زیر بار تهدید و ظلم نرفته و توجیه‌گر آن نیز نشدند. البته رژیم شاه خیلی تلاش کرد که دانشجو ستایشگر باشند ولی موفق نشد.

وی افزود: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، رهبران نظام همین مسیر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را تشویق و ترغیب کردند.

سردار دهقان با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو نباید با از دست دادن استقلال فکری به عنصری وابسته و به باشگاه سیاسی تبدیل شوند، گفت: البته قاطبه دانشگاه‌ها و دانشجویان هرگز گرفتار این آفت نشدند و با حفظ استقلال فکری، منشأ خدمات بزرگی برای انقلاب و کشور بوده‌ و هستند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ویژگی‌های علمی که مقام معظم رهبری برای دانشجویان ترسیم کرده‌اند همان چیزی است که دانشجویان ما را تعریف می‌کند که از آن جمله می‌توان به آشنایی و اشراف دانشجویان به محیط و فضای زیست اجتماعی و تاریخی، دشمن‌شناسی، شناخت دقیق ترفندهای آنان، حرکت در مسیر اهداف و منافع ملی، نمایندگی کردن خواست و اراده مردم و بصیرت و آگاهی اشاره کرد.

سردار دهقان همراهی و حمایت مردم و اسلام‌خواهی آنان را از عناصر اصلی قدرت‌ساز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این عنصر موجب شده تا رهبران سیاسی کشور قادر باشند اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با اقتدار به پیش برند و مرعوب دشمن نشده، لحظه‌ای عقب‌‌نشینی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که آقای اوباما اعلام می‌کند که "اگر ما می‌توانستیم، تمامی پیچ‌های انرژی هسته‌ای ایران را باز کنیم این کار را‌ می‌کردیم " اعتراف به این است که نمی‌توانند، اعتراف به عظمت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حضور و آگاهی مردم به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل شده و در معادلات پیچیده جهانی جزء اثرگذارترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.

سردار دهقان با تأکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به معاهدات هسته‌ای، گفت :ایران در مذاکره با شش قدرت جهانی که 5 تای آنها عضوثابت شورای امنیت سازمان ملل هستند با استدلال قوی، منطقی روشن و قدرت و عزت از حقوق خود دفاع کرد و بی‌تردید ملت بزرگ ایران پیروز نهایی این میدان است و تحریم‌های ظالمانه، تلاش برای انزوای ایران، اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی محکوم به شکست خواهد بود.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز ملت و کشور در اوج قدرت و عزت قرار دارد و دانشجویان بلند همت ما باید با توجه به سه رکن فرهنگ، علم و اقتصاد، در پرتو شعار سال و‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آینده کشور را بیمه نمایند و هر روز ملت شاهد شکوه، عزت، رفاه و امنیت بیشتری باشد و این مسیر بی‌تردید با گام‌های بلند همه مردم به خصوص دانشجویان و مراکز علمی و آموزشی کشورمان به سرعت طی خواهد شد.

کد خبر 280587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha