همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گیری بسیج را یک ضرورت برای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز روح شهیدان باکری و همت الهام بخش بسیجیان است.

 صفار هرندی

به گزارش ایرنا، محمد حسین صفار هرندی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه و شهدای عرصه رسانه، بسیج را برآمده از آحاد مردم دانست و افزود: بسیج در زمانی که دشمن چنگ و دندان نشان می داد و حاضر به قبول موجودیت نظام برآمده از انقلاب اسلامی نبود شکل گرفت.

وی اظهار کرد بسیج دستاورد همه رنج ها و آسیب هایی بود که یک ملت در دوره ستمشاهی متحمل شده بود.

صفار هرندی ادامه داد: بسیج برآمده از آحاد مردمی بود که هر کدام در شغلی به کار گرفته شده بودند و در یک محیط بی رنگ (جبهه) آنچه برای شان مهم بود نظام و خدمت به این آب و خاک و عهدی که با خدای شان داشتند بود و اینکه پای حق بایستند و جانب مظلوم را بگیرند و بر ظالم بشورند؛ این سیره بسیجی بود.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه، با بیان اینکه بسیجی ها در مواجهه با ناروایی ها و ناهنجاری ها زبان به شکوه گشودند گفت: وقتی اولین زمزمه اعتراض آنان از ناملایمات آن دوره به گوش عده ای رسید عده ای خطاب به آنها گفتند که دوره شما به سر رسیده و باید به پادگان هایتان برگردید و اینکه شما چه حقی دارید در کارهایی که به شما مربوط نیست مداخله کنید.

صفار هرندی با بیان اینکه در این زمان ناسپاسی ها به ولی نعمت هایی که فراهم کننده شرایط آسایش کشور بودند شروع شد، گفت: این ناملایمات و این سخنان از جانب خارجی ها بیان نمی شد بلکه از جانب برخی نشریات داخلی بیان می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که بسیجی ها با احساس تکلیف نسبت به فرمان امام راحل به جبهه ها رفتند.

صفار هرندی در ادامه گفت: همین ها در ادامه کار احساس کردند باید برای توسعه دانش قدم بردارند و آنقدر جلو رفتند که بسیاری از عرصه های دست نیافتنی علم را بدست آورده و اکنون در تولید سلول های بنیادی در زمره کشورهای معدودی قرار گرفتیم که این دانش را دارا است و امروز مایه افتخار این نظام شده اند.

به گفته وی امثال شهید تهرانی مقدم ها در این عرصه جلو رفتند و مرز های دانش را در نوردیده و کشور را به نقطه ای رساندند و به دشمن فهماندند اگر بی خردی نسبت به ما داشته باشند بی پاسخ نخواهند ماند و پاسخ کوبنده این بود که به ما امنیت دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در این برهه حساس از زمان جبهه رسانه ای دشمن گسترده و قوی وارد عمل شد گفت: وقتی سر و کله این جماعت بسیجی در عرصه رسانه پیدا شد کسانی که توقع حضور بسیجی ها را نداشتند زمزمه مخالفت را آغاز کرده و باز همان جملات گذشته را (به پادگان هایتان برگردید) را سردادند.

صفار هرندی افزود: اینها چگونه باید می گفتند که من پادگانی نیستم بلکه من روزنامه نگار و از اصحاب رسانه هستم که به جبهه رفته و به اقتضای نیاز و لبیک به رهبر انقلاب و نظام دست به اسلحه بردم و به استراتژیست بزرگ برای آزاد سازی مناطق کشور تبدیل شدم.

مشاورفرهنگی فرمانده سپاه همچنین با اشاره به شعار بسیجی واقعی همت ها و باکری ها بود که در حوادث سال 88 بیان شد اظهار داشت: این افراد با این شعارها درصدد بودند اینگونه وانمود کنند که بسیجی فقط مرده اش خوب است و بسیجی زنده خطرناک است البته امروز روح شهید همت و شهید باکری زنده و الهام بخش بسیجیان امروز است.

صفار هرندی تاکید کرد: بزرگانی که از سر غفلت این اشتباه استراتژیک را انجام می دهند و کلامی را می گویند اما به بار معنایی آن نیندیشیده اند باید سخن خود را اصلاح کنند.

وی تصریح کرد که امروز اگر دیپلمات های کشور موفق و با اقتدار سر میز مذاکره می نشیند با افتخار و با پشتوانه همان بسیجیان دیروز است و به قول خودشان به پشتیبانی همان افتخار آفرینان مذاکره می کنیم.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی که دیپلمات ما خطاب به آن مردک آمریکایی که تمام ادعاهای قبلی شان را محمل عنوان می کند که گویی قراردادی نبوده، می گوید' گوشت تن شما در منطقه زیر دندان های ما است؛ این سخن به اتکا و پشتوانه همان شهیدان همت و باکری هاست.

صفارهرندی گفت که چرا حالا با این موجود ناسپاسی می کنید؟ چرا وقتی به اعتبار ظرفیت هایی که اینان برای شما به وجود آوردند که می توانید در مذاکرات قوی و با پشتوانه عمل کنید، آنان را متهم به فساد می کنید؟

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه همگان باید در دفاع از ایران در مقابل استکبار جبهه مشترک داشته باشیم گفت: باید در مقابل جبهه بیرونی یک جبهه داخلی تشکیل داد که کف آن توافق بر سر دفاع از جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گفته صفار هرندی برخی رسانه های داخلی آنقدر که سنگ خارجی ها را به سینه می زنند سنگ درونی ها را به سینه نمی زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز گلایه از برخورد برخی رسانه های داخلی در انتشار و انعکاس برخی از اخبار گفت: این رسانه ها باید به این سوال پاسخ دهند که چرا اگر در پاریس یک فتنه سبب ضربه خوردن به گوشه ای از جهان غرب می شود، دنیا برای آنها تبدیل به عزاخانه می شود اما وقتی در کشورمان جریان شرور تروریست به جان مردم می افتد برای آنان دغدغه ای ایجاد نمی شود!.

به گفته صفارهرندی چطور راهپیمایی 22 بهمن که روز ملی ماست برخی رسانه ها ی ما حاضر نیستند تصویر این اجتماع عظیم ملی را نشان دهند اما چطور تظاهراتی که در خارج و غرب رخ می دهد اینقدر برای آنان ارزش پیدا کرده و در سطح گسترده ای به آن می پردازند.

همایش بزرگداشت روز سازمان بسیج رسانه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شماری از مسئولان رسانه و خانواده معظم شهدای حوزه رسانه در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

کد خبر 284059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha