سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای شبکه هکرهای CCC ادعا می‌کند توانسته اثرانگشت سیاستمداری آلمانی را با استفاده نرم‌افزاری معمولی و تصاویری که در یک کنفرانس خبری به‌ثبت رسانده، شبیه‌سازی کند.

اثرانگشت

براساس گزارش BBC، ژان كريسلر مي‌گويد توانسته با كمك تصاويري كه با استفاده از يك دوربين عكاسي معمولي از وزير دفاع آلمان، اورسولا ون‌در‌ليني به ثبت رسانده،‌اثر انگشت او را شبيه‌سازي كند.

اين هكر هيچ نسخه چاپ شده‌اي از اثر انگشت وزير دفاع آلمان را در اختيار نداشته‌است. متخصصان پيش از اين نيز استفاده از نشانگرهاي زيستي را تكنيكي نا‌امن براي حفظ امنيت تجهيزات ديجيتال اعلام كرده‌بودند.

كريسلر كه به استارباگ نيز شهرت دارد در كنفرانسي با حضور اعضاي CCC كه بزرگترين انجمن هكرهاي اروپا به‌شمار مي‌رود، از امكان شبيه‌سازي اثرانگشت از روي عكس خبر داد.

وي در اين كنفرانس گفت با استفاده از تصوير كلوزآپي از دست وزير دفاع آلمان و تركيب آن با تصاويري كه از زواياي ديگر گرفته شده‌بودند،‌ توانسته اثرانگشت شصت او را شبيه‌سازي كند. او به سياستمداران توصيه كرد در هنگام حضور در رويداد‌هاي عمومي دستكش به دست كنند.

سيستم تشخيص هويت از روي اثرانگشت يكي از تكنيك‌هاي امنيتي است كه در محصولات اپل و سامسونگ به كار گرفته شده است. اين تكنيك همچنين در انتخابات رياست‌جمهوري برزيل نيز براي شناسايي راي‌دهندگان مورد استفاده قرار گرفت، اگرچه متخصصان آن را تكنيكي ايمن نمي‌دانند.

شبيه‌سازي نشانگرهاي زيستي كه بر اطلاعاتي مانند اثرانگشت و يا تشخيص چهره تكيه دارند كار چندان ساده‌اي نيست، اما امروزه كمابيش همه مي‌دانند كه اين تكنيك از امنيت بالايي برخوردار نيست؛ از اين رو اكنون شركت‌ها به استفاده از نشانگرهاي زيستي زنده روي آورده‌اند.

در سپتامبر امسال شركت باركليز سيستم تشخيص انگشتي را ويژه مشتريان خود ارائه كرد كه در آن از الگوي رگ‌هاي انگشت افراد براي تشخيص هويت آنها استفاده مي‌شود. شركت هيتاچي نيز ابزاري را اراده كرده‌است كه الگوي منحصربه‌فرد درون انگشت افراد را شناسايي مي‌كند، درحالي كه انگشت بايد به بدن فرد متصل بوده و زنده باشد.

کد خبر 282558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha