مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید: اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک را می‌توان نخستین قدم در راه آموزش شهروندان تعریف کرد.

تهران

اسماعيل كهرم با تأكيد بر اينكه حل معضل آلودگي هواي تهران تنها بر عهده شهرداري نيست، افزود: در شرايط فعلي ضروري است تا تمامي نهاد‌ها، ارگان‌ها و شهروندان دست به‌دست هم دهند تا از معضل آلودگي‌هاي موجود در تهران بكاهند. يقيناً، حل مشكلات مربوط به آلودگي تهران تنها بر عهده شهرداري نيست و اين نهاد به تنهايي نمي‌تواند با شرايط موجود مقابله كند.كهرم به تهران سماگفت: به‌طور حتم، لزوم آموزش مردم براي نگهداشت هر چه بهتر شهر تهران بر هيچ‌يك از فعالان حوزه محيط‌زيست پوشيده نيست. از اين رو، با توجه به كمبودهاي موجود اجراي طرح كمپين آسمان آبي و زمين پاك را مي‌توان نخستين قدم در راه آموزش شهروندان تعريف كرد.

رئيس محيط‌زيست شهر تهران هم با اشاره به كمپين آسمان آبي، زمين پاك و «خط سفيد» گفت:‌ در درجه اول به‌عنوان يك شهروند علاقه‌مند به محيط‌زيست و در درجه دوم به‌عنوان فعال اين حوزه از اجراي چنين طرح‌هايي حمايت مي‌كنم.

محمدحسين بازگير، با تأكيد بر جلب مشاركت‌هاي مردم براي رفع تخريب‌هاي وارد شده به محيط‌زيست گفت: اين آثار به يكباره ايجاد نشده‌اند و بايد همه افراد حقيقي و حقوقي به همان ميزان كه در ايجاد اين تخريب‌ها نقش داشتند براي رفع آن تلاش كنند.

وي در گفت‌و‌گو با ايسنا، با بيان اينكه فرمول شفابخش هر فعاليت و موضوع محيط‌زيستي، فرهنگ‌سازي‌ و تغيير باورهاي مردم است، گفت:‌ اگر فرهنگ‌سازي‌ در تغيير رفتارها تأثير‌گذار باشد تغيير در وضعيت موجود نيز ممكن مي‌شود.

رئيس محيط‌زيست شهر تهران درباره مديريت پسماند در شهر تهران هم تصريح كرد: در اين حوزه اقدامات مثبتي انجام شده اما هنوز مشكلات و ايرادتي وجود دارد، با وجود اين، وضعيت نسبت به سال‌هاي قبل بهبود يافته درعين‌حال تا رسيدن به اجراي كامل قانون مديريت پسماند راه‌طولاني باقي مانده است.

بازگير درخصوص عملكرد مديريت پسماند شهرداري تهران خاطرنشان كرد: شهرداري سيستم مكانيزه و مديريت مخزن‌هاي جمع‌آوري زباله را به خوبي به اجرا درآورده است؛ اما آموزش برنامه‌ها نكته بسيار مهمي است كه نبايد از آن غافل شد. نكته ديگر بازچرخش پسماند است به اين معني كه زباله‌ها فورا به پسماند تبديل نشوند و بخشي از آن در جاي ديگر استفاده شود.

وي با تأكيد بر ارتباط پيوسته محيط‌زيست و شهرداري تهران گفت: آموزش عمومي مي‌تواند با همكاري نهادها صورت بگيرد. به‌طور مثال اگر آموزش و پرورش كه ساعات زيادي دانش‌آموزان را تحت‌آموزش خود قرار مي‌دهد محيط‌زيست را در اولويت خود نداشته باشد، اين فرصت از دست مي‌رود.

کد خبر 282256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha