همشهری آنلاین: دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که دومین عامل مرگ و میر بعد از تصادفات رانندگی سوء مصرف موادمخدر در کشور است.

مواد مخدر اعتیاد

به گزارش ایسنا، علی شمشیری در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قصرشیرین با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 762 نفر در کشور بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً هفت درصد رشد نشان می‌دهد، افزود: متاسفانه این آمار نشان می‌دهد که سوء مصرف مواد مخدر بعد از تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خطرات ناشی از این بلای خانمانسوز بسیار جدی است و تک تک ما از نظر شرعی وظیفه و تکلیف داریم تا برای جلوگیری از این پدیده خانمانسوز تلاش و کوشش بیشتری کنیم.

شمشیری گفت: همچنین در سال جاری یازده نفر از ماموران انتظامی کشور برای مقابله با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: حساسیت‌ها نسبت به سوء مصرف مواد مخدر در قصرشیرین نیز به علت موقعیت خاص جغرافیایی، هم مرز بودن با عراق و همچنین نقشی که در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است باید افزایش یابد.

وی گفت: از کلیه کارشناسان و متخصصین امر درخواست می‌شود برای جامعه هدف تشریح نمایند که در این‌گونه مواد تنها چیزی که وجود ندارد مخدر است و هرآنچه غیر قابل تصور است از انواع و اقسام افزودنی‌ها در این مواد یافت می شود که بعضاً به علت ترکیبات افزودنی غیراستاندارد و غیرمجاز فرد با اولین بار مصرف دچار شدیدترین عوارض جسمی و حتی مرگ می‌گردد.

وی اظهارداشت: تقاضای ما از تمام مسئولین استان این است که جدیت و اهتمام استاندار کرمانشاه را در خصوص مبارزه همه جانبه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را سرلوحه کار خویش قرارداده و در هرجایگاه و مقامی که هستند نسبت به این معضل حساسیت نشان داده و سایر دستگاه‌های عضو را یاری نمایند، چراکه این معضل و آسیب فراگیر بوده و گریبانگیر همه آحاد جامعه می‌باشد.

شمشیری ضمن قدردانی از اقدامات اعضاء شورای هماهنگی این شهرستان افزود: رسالت و وظیفه اعضاء شورای هماهنگی این شهرستان علیرغم اقدامات خوبی که انجام شده به مراتب سنگین تر است، چراکه این منطقه دارای ویژگی‌های خاصی از قبیل محل گذر زائرین عتبات عالیات، قدمگاه رزمندگان دفاع مقدس و شهدای بزرگی می باشد. زیرا این عزیزان دیروز رفتند تا امروز ما بیمه شویم.

کد خبر 282031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha