همشهری آنلاین: بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با استقرار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عملکرد حساب ذخیره ارزی را در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بررسی می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، این بررسی در اجرای بازرسی‌های مستمر سال جاری این نهاد نظارتی انجام می‌شود.

بررسی مصوبات هیئت امنای حساب ذخیره ارزی در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در برداشت از حساب ذخیره ارزی، بررسی واریز مازاد درآمدهای نفتی به این حساب و میزان آن در بانک‌های عامل و بررسی عملکرد حساب ذخیره ارزی از جهت تأمین مصارف بودجه عمومی دولت در سال‌های ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬از محورهای بازرسی این نهاد نظارتی است.

همچنین عملکرد بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات و نیز وظایف پیش‌بینی شده جهت اخذ تضمین کافی به هنگام پرداخت وام و بازپرداخت و واریز اصل و سود تسهیلات از دیگر محورهای بررسی عملکرد حساب ذخیره ارزی است.

در این گزارش، همچنین عملکرد حساب ذخیره ارزی در برنامه چهارم توسعه، عملکرد این حساب در سرمایه‌گذاری و تامین اثربخشی از اعتبار مورد نیاز طرح‌های تولیدی، کارآفرینی، صنعتی، مدنی، کشاورزی و نوع طرح‌های بهره‌مندی از این تسهیلات از حیث انتفاعی و غیرانتفاعی نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 28153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز