همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده‌های کشور باری بیشتر از ظرفیتشان را تحمل می‌کنند، گفت: نگهداری سالانه راه‌های کشور ۸ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عباس آخوندی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن اظهار خدا قوت به همه افرادی که در بخش حمل و نقل و راهداری کشور فعالیت دارند به مطالبات فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: بی‌شک درخواست‌های ارائه شده از سوی نمایندگان این تشکل‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزش راه‌های موجود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری آن سالانه به مبلغی معادل بیش از ۸ هزارمیلیارد تومان نیاز است. به این ترتیب ما در شرایط سختی به سر می‌بریم اما با همه مشکلات موجود، همکاران ما در سازمان راهداری و همه کسانی که در بخش‌های مختلف مانند مهندسان مشاور و پیمانکاران فعالیت دارند، به حل این مسئله کمک می‌کنند.

آخوندی با اشاره به بحث زیرساخت در پایانه‌های مرزی و ضرورت اتصال شبکه راه‌های ایران به شبکه راه‌های کشورهای دیگر افزود: من از ابتدای فعالیتم در وزارت راه و شهرسازی متعهد بوده‌ام که در هماهنگی تنگاتنگ و مشاوره پی درپی و پیوسته با اهل فن، مسئولیتهایم را به انجام برسانم.

وی گفت: در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز برنامه‌های خوبی با هماهنگی وزارت نفت تهیه شده تا در ادامه به شورای اقتصاد ارائه شود بنابراین باید با کمک فعالان حوزه حمل و نقل در جهت نوسازی این ناوگان فعالیت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه می‌دانم جاده‌های ما در وضع موجود باری بسیار بسیار بیشتر از ظرفیتشان را تحمل می‌کنند، افزود: نرخ رشد خودروهایی که وارد جاده‌های کشور می‌شوند، زیاد است. در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون خودرو در جاده‌های کشور تردد دارند که به زودی این رقم به بیش از ۲۰ میلیون خودرو افزایش می‌یابد.

آخوندی ادامه داد: امکانات موجود در جاده‌های ما عملا نمی‌تواند متناسب با رشد تولید خودرو باشد بنابراین ما به اقداماتی همچون نیاز به انواع سیستم‌های حمل و نقل عمومی، ایجاد انضباط گسترده، آموزش، ارتقاء کیفیت خودرو و ارتقاء کیفیت جاده نیازمندیم.

کد خبر 281472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha