همشهری آنلاین: عباس آخوندی در جمع خبرنگاران گفت: دو اقدام استراتژیک در مسیر تهران-مشهد وجود دارد. نخست تکمیل آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری قم به گرمسار است که بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

عباس آخوندی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: عباس آخوندی امروز جمعه پنجم دی در ادامه سفر خود به گرمسار ضمن كلنگ‌زنی تقاطع شرقی شهرستان گرمسار، تقاطع غربی کنارگذر این شهرستان را نیز به بهره‌برداری رساند.

وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دو اقدام استراتژیک در مسیر تهران-مشهد وجود دارد. نخست تکمیل آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری قم به گرمسار است که بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

آخوندی ادامه داد: ساماندهی راه‌های موجود در مسیر تهران-مشهد و جنوب به مشهد از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که احداث کنارگذر و تقاطع غیرهمسطح همچون کنارگذر و تقاطع غیرهمسطح گرمسار بخشی از این برنامه است؛ کنارگذر غربی تقاطع غیرهمسطح گرمسار امروز افتتاح شد و مراحل احداث تقاطع شرقی نيز از امروز آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه دیگر در نظر گرفته شده در شهرستان گرمسار اظهار کرد: برنامه بعدی احداث حدود ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه جدید در محورهای پرتردد بین تهران و مشهد است که به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: در کنار اقدامات یاد شده، برقی کردن قطار تهران - مشهد در دستور کار است که سرعت سیر قطار به بیش از ۲۰۰ کیلیومتر می‌رسد. امیدواریم تا پایان سال مشکلات قرارداد این پروژه حل و ساخت آن آغاز شود تا بخشی از بار جابه‌جایی مسافران به حوزه ریلی انتقال یابد.

آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه وزارتخانه برای جذب سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های حمل و نقل گفت: بند "ل" تبصره پنج لایحه بودجه ۹۴ اجازه می‌دهد در تمامی شقوق حمل و نقل، هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی از خدمات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم و هزینه سرمایه‌گذاری از محل حق دسترسی خدمات مستهلک شود.

وی گفت: اگر این تبصره تصویب شود تا دو سال آینده فضای جدیدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل قراهم می‌شود.

آخوندی یک خبر دیگر در حوزه اوراق مشارکت هم داد و گفت: برای جذب سرمایه جدید در حوزه آزاد راه‌ها و راه‌آهن با معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور هماهنگی داشتیم و در نخستین اقدام، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع می‌شود که امیدواریم با توجه به سود خوب و تضامینی که دارد مورد استقبال مردم قرار گیرد تا منابع جدیدی در جهت ساخت آزاد راه حاصل شود.

تقاطع غیرهمسطح ورودی شهرستان گرمسار با هدف ایمنی سازی و ورود و خروج، همچنین هدایت ترافیکی از مسیر ترانزیتی تهران احداث شده است ضمن این‌که با همین هدف احداث تقاطع غیرهمسطح مسیر ورودی شرقی شهرستان گرمسار نیز از همین امروز آغاز می‌شود.

کد خبر 282032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha