همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارضی ۶ آزادراه خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

مهر نوشت: عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.

وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراه‌های دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.

وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راه‌ها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراهی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.

مهر در گزارش ديگري كه ساعاتي پس از گزارش اوليه منتشر كرد نوشت: در پی افزایش نرخ عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی تهران-قم و کرج - قزوین هم گران و دو برابر شد.

نرخ عوارض دو آزادراه دولتی قم - تهران و کرج - قزوین با مصوبه شورای اقتصاد به دو برابر افزایش یافته است.

براین اساس، شورای اقتصاد در دو مصوبه در تاریخ‌های اول مهر و 29 مهر امسال با افزایش دو برابری نرخ عوارض این دو آزادراه موافقت کرده است.

در این میان، نرخ عوارض خودروهای سواری در این دو آزادراه از 250 به 500 تومان، وانت و مینی بوس از 500 به 1000 تومان افزایش یافته است.

همچنین عوارض کامیون‌های دو محور و تریلی در دو آزادراه دولتی قم - تهران و کرج - قزوین از 1000 به 2000 تومان و کامیون‌های سه محور و تریلی به 2500 تومان افزایش یافته است.

در همین حال، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراه بخش خصوصی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.

کد خبر 278148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha