همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت با بیان این که، توسعه حمل و نقل ریلی در کشور یکی از اولویت های دولت و وزارت راه و شهرسازی است و گفت: این وزارتخانه از محل منابع داخلی خود و وجوه اداره شده راه آهن کشور به نوسازی ناوگان ریلی اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی نشان از توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی به توسعه صنایع ریلی کشور دارد.

وی با بیان این که، حضور شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی در این نمایشگاه نشان می دهد فضای خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی در کشور ایجاد شده است گفت: امروز شاهد امضای قراردادی بین شرکت رجا و شرکت واگن سازی پارس بودیم تا شرکت رجا برخی از نیازهای خود را از شرکت واگن سازی پارس خریداری کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی در سال 92 از رشد خوبی برخوردار شده اند، گفت: بررسی ها نشان می دهد رشد شرکت های حمل و نقل ریلی از 20 تا 100 درصد در سال 93 نسبت به 92 بوده است.

آخوندی با اشاره به مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی یادآور شد: کمبود نقدینگی در این حوزه یکی از مشکلات بخش حمل و نقل ریلی است و ما درصدد هستیم با برنامه ریزی های مناسب مشکل کمبود منابع مالی و نقدینگی را در این حوزه تامین کنیم.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان ریلی برای ما بسیار اهمیت دارد و به همین خاطر تلاش می کنیم نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

آخوندی با بیان این که، برای خرید واگن های فرسوده تسهیلاتی پرداخت نمی شود و این تسهیلات تنها به ناوگان جدید و نو ارایه خواهد شد، از سیستم بانکی کشور درخواست کرد که برای نوسازی و توسعه ناوگان ریلی کشور تسهیلات بانکی ارائه دهند.

وی تاکید کرد که تا سه سال آینده یک هزار دستگاه واگن مسافری وارد بخش حمل و نقل ریلی کشور خواهد شد.

دومین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، تجهیزات و صنایع وابسته به مدت چهار روز از 29 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه آینده با حضور 100 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 259942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز