همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت از بازگشت ۶۰۰ هزار زائر اربعین به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر مرز مهران با ازدحام زائر برای بازگشت مواجه است.

زائران عتبات

به گزارش مهر، ناصر خدرنژاد در مورد عملیات بازگشت زائران به کشور، تاکید کرد: در حال حاضر بازگشت زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه انجام می شود و مرز مهران با ازدحام جمعیت و تعداد بالای زائر برای بازگشت روبروست.

وی با اشاره به اینکه هیچ زائری از مرز خسروی وارد کشور نمی شود، گفت: عملیات رفت زائر نیز از مرز خسروی نبوده بنابراین بازگشت نیز از این مرز انجام نمی شود و زائران باید به مرزهای دیگر مراجعه کنند.

معاون سازمان حج و زیارت از ترافیک مرز مهران خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، 550 تا 600 هزار نفر وارد کشور شده اند به طوری که در حال حاضر با موج زیاد زائران و ترافیک سنگین در مهران مواجه هستیم که البته مرز چزابه نیز در حال حاضر شلوغ است.

وی گفت: تعداد زائرانی که برای ایام اربعین به عراق اعزام شد اند به حدود یک میلیون و 500 هزار نفر می رسید که هم اکنون نیز کمتر از نیمی از آنان به کشور باز گشته اند.

به گفته خدرنژاد سازمان راهداری تمهیدات لازم برای تامین اتوبوس برگشت زائران را در مرز فراهم کرده و روز گذشته وضعیت تعداد اتوبوس ها خوب بوده اما هم اکنون با توجه به تعداد زیاد زائران، نیاز به اتوبوس های بیشتری داریم.

وی در مورد مهلت بازگشت زائران اربعین به ایران گفت: در مُهر خروج آنها حداقل 10 روز تا یک ماه برای اقامت در عراق در نظر گرفته شده بنابراین این افراد می توانند تا پایان این مدت در عراق بمانند اما زائرانی که فقط برای اربعین به عتبات رفته اند، در حال بازگشت به کشور هستند و در حال حاضر نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 281077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha