همشهری آنلاین: توفان هاگوپیت مسیر خود را به‌سوی مناطق شرقی فیلیپین درنوردیده و درخت‌ها و خطوط برق را ریشه‌کن کرده‌ و مناطق ساحلی را با تهدید بالا آمدن آب مواجه ساخته‌است.

براساس گزارش BBC، بيش از نيم‌ميليون انسان از ساكنان روستاي ساحلي تاکلوبان، منطقه‌اي كه هنوز با آسيب‌هاي ناشي از توفان هايان كه سال گذشته رخ داد و جان هزاران نفر را گرفت، درحال دست‌و‌پنجه نرم كردن هستند، براي نجات جان خود از توفان هاگوپيت متواري شده‌ و به پناهگاه‌هايي در نزديكي اين روستا پناه برده‌اند.

در اين روستا سقف خانه‌ها از جا كنده شده‌اند و خيابان‌ها را آب فراگرفته‌است. اما به نظر اين توفان به اندازه‌اي كه همه از آن واهمه دارند، شديد و خطرناك نيست و تاكنون هيچ گزارشي مبني بر تلفات جاني ارائه نشده‌است.

مقامات فيليپين مي‌گويند اين‌بار از پيش از وقوع توفان به خوبي آماده بوده‌اند، اما براي تخمين خسارات وارد شده در مناطق دورافتاده‌تر تا زمان پايان يافتن توفان انتظار كشيد. به گفته مقامات بارش سبك باران احتمال وقوع رانش زمين را كاسته اما وزش باد‌هاي شديد همچنان مي‌تواند درختان را ريشه‌كن كرده و خسارت وارد آورد.

به گفته مقام‌های محلی، تجربه توفان هایان در سال گذشته باعث شد که مردم آمادگی بیشتری برای تخلیه مناطق مسکونی داشته باشند.  هم‌اكنون نزدیک به ۱۹ هزار ساکن روستاهای ساحلی تالكوبان در ۲۶ مرکز ویژه در نزدیکی اين روستا نگهداری می‌شوند.

وزش شديد باد در منطقه دولورس نيز باعث شده برق اين منطقه قطع شود و اين شهر كاملا در تاريكي فرو رود. قطر گردباد هاگوپیت حدود ۶۰۰ کیلومتر است،‌اين به آن معني است كه 50 ميليون نفر از ساكنان فيليپين در مناطقي زندگي مي‌كنند كه در برابر توفان هاگوپيت آسيب‌پذير هستند.

کد خبر 280362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha