دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقوع دو گردباد شدید در مناطق آرکانزاس و اوکلاهامای آمریکا در کنار خرابی‌ها و خسارات شدیدی که از خود به‌جا گذاشت، منجر به مرگ دست‌کم ۱۲ نفر از اهالی این مناطق شده‌است.

گردباد

براساس گزارش CNN،این دو گردباد نتیجه عبور سیستم توفانی قدرتمندی از مرکز و جنوب آمریکا بوده‌است. شمال منطقه لیتل‌راک در آرکانزاس دچار آسیب‌دیدگی شدید‌تری شده و به گفته مقامات آمریکایی،‌ گردباد‌های شدید دو شهر را در این منطقه به کلی نابود کرده‌است.

مقامات اورژانس تاکنون مرگ 12 نفر را در اثر وقوع این توفان شدید تایید کرده‌اند. به گفته مقامات شهری، تنها تعداد محدودی از ساختمان‌ها توانسته‌اند در برابر توفان مقاومت کنند، بیشتر خانه‌ها در شهرهای کوچکی که در مسیر این توفان‌ها قرار داشته‌اند، به تلی از آجر تبدیل شده‌اند، خطوط گاز دچار آسیب‌دیدگی شده و برق مناطق نیز قطع است.

توفان

به گفته سازمان ملی آب‌و‌هوایی آمریکا، بزرگی گردبادی که در منطقه لیتل‌راک رخ داده‌است، بیشتر از نیم‌مایل بوده و خسارات فراوانی را از خود به‌جا گذاشته‌است.

گردباد شدید از عصر روز گذشته در آرکانزاس آغاز شد و 10 مایل از مناطق این منطقه را درنوردید و سپس به سوی شمال حرکت کرد و در مسیر حرکتش بسیاری از شهرهای حاشیه‌ای از قبیل میفلور و ویلونیا را نابود کرد. کمتر از دوساعت پیش از آغاز این گردباد‌های شدید، تندبادی کوچک در شمال شرق شهر کوچکی در اکلاهاما رخ داد که منجر به مرگ یک نفر و آسیب‌دیدگی 6 نفر شد.

کد خبر 257640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز