یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که پس از شکایت از گلودرد در روز شنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذر) مورد آزمایش‌های پزشکی قرار گرفت، به گفته پزشکش دچار ریفلاکس یا بازگشت اسید معده است.

به گزارش رویترز کاپیتان رانی جکسن، پزشک اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: «علائم رئیس‌جمهور با التهاب بافت نرم مربوط به ریفلاکس اسید معده مطابقت دارد و بر این اساس درمان خواهد شد.»

ریفلاکس عارضه‌ای است که در آن محتوای اسیدی معده به درون مری بازمی‌گردد و باعث علائمی مانند سوزش سردل و گلودرد می‌شود.

به گفته جکسن، اوبامای ۵۳ ساله برای معاینه آندوسکوپی با فیبر نوری از گلویش به بیمارستان نظامی والتر رید رفت و پس از آنکه پزشکان تورم در گلوی او را مشاهده کردند، تصمیم گرفتند بر روی او سی تی اسکن هم انجام دهند.

جکسن افزود: «انجام سی تی اسکن در امروز (شنبه) بعدازظهر صرفا به خاطر تداخل نداشتن با برنامه کاری رئیس‌جمهور بود. سی تی اسکن انجام شده طبیعی بود.»

جکسن گفت پس از این که اوباما در چند هفته گذشته از گلودرد شکایت کرده بود، او به رئیس‌جمهور توصیه کرده بود که برای انجام آزمایش‌ به بیمارستان والتر رید برود.

عوامل خطرساز بسیاری برای ریفلاکس اسید معده وجود دارد، از جمله سیگار کشیدن، مصرف الکل و فتق مری از منفذ دیافراگمی (hiatal hernia). علائم اغلب افراد با تغییرات سبک زندگی و مصرف دارو بهبود پیدا می‌کند، اما بسیاری از بیماران هم ممکن است به مصرف مداوم دارو برای کنترل علائم‌شان نیاز پیدا کنند.

اوباما در ماه ژوئن معاینه جسمی سالانه‌اش را انجام داده و جکسون گواهی سلامتش را صادر کرده بود. او در گزارش پزشکی‌اش یادآور شده بود که ورزش روزانه، تغذیه سالم و سبک زندگی عاری از دخانیات به اوباما کمک کرده است در وضعیت بدنی مناسبی بماند. اوباما قبلا سیگار می‌کشید.

کد خبر 280299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha