یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بریزبن استرالیا، به همتای روس خود هشدار داد تا مسیر متفاوتی را در قبال بحران اوکراین برگزیند.

 اوباما به پوتین هشدار داد

به گزارش ايرنا، اوباما به خبرنگاران گفت: روسیه فرصت دارد تا مسیر متفاوتی برگزیند تا مساله اوکراین را حل کند.

رییس جمهوری آمریکا در حالی که همتای روس وی پیشتر و پیش از موعد این اجلاس را ترک کرده بود، درغیاب وی گفت: این امر با به رسمیت شناختن تمامیت ارضی اوکراین و بنابر قوانین بین المللی خواهد بود.

رییس جمهوری آمریکا گفت: اگر پوتین به سیاست خود در قبال اوکراین ادامه دهد، مرتکب نقض قوانین بین المللی و نقض توافق مینسک شده و در نتیجه انزوای روسیه ادامه خواهد یافت.

اوباما افزود: ترجیح می دهیم که روسیه به این راه ادامه ندهد، چراکه پیامدهایی دارد که به انزوای اقتصادی روسیه منتهی خواهد شد.

اوباما درعین حال به خبرنگاران گفت: از مکانیزم هایی برخوردار هستیم که در صورت لزوم تحریم ها را علیه روسیه افزایش دهیم.

تحریم های غرب بخش هایی مانند نفت و بانکداری و همچنین افراد نزدیک به پوتین را نشانه گرفته و اقتصاد روسیه را تحت فشار گذاشته است.

این درحالی است که رسانه های تصویری غرب همچون فرانس 24 گزارش دادند ولادیمیر پوتین درحالی که نشست سران گروه 20 دراسترالیا همچنان درجریان است، خاک استرالیا را ترک کرد.

نشست سران کشورهای گروه 20 با حضور اعضا در شهر بریزبن استرالیا در حال برگزاری است.

جی 20 یا گروه 20 یک مجمع بین المللی از دولت ها و بانک های مرکزی 20 اقتصاد برتر جهان است و کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و امریکا و اتحادیه اروپا در آن حضور دارند.

کد خبر 278041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha