همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن استقبال از تحریم‌های ضدروسی غرب، سرنوشت آدلف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی را در تقابل با روسیه به غربی‌ها یادآور شد.

پوتین

به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی تصریح کرد که مسکو کودتای ماه فوریه در «کی‌یف» و آنچه که هم‌اکنون در شرق اوکراین در حال رخ دادن است را محکوم می‌کند.

پوتین گفت: روسیه در اوایل دهه 1990 به جمهوری جماهیر شوروی کمک کرد تا یک کشور مستقل شود و هم‌اکنون نیز این موضع تغییر نکرده است. آری، ما سرنگونی دولت اوکراین را محکوم می‌کنیم. پس چطور می‌توانیم از تصرف مسلحانه قدرت، خشونت و کشتار (در اوکراین) حمایت کنیم؟

وی ضمن تقدیر از مردم روسیه به دلیل حفظ همبستگی در زمانهای بحران گفت: روسیه نشان داد که می‌تواند از هموطنان خود دفاع کند.

وی ضمن اعلام این مطلب به اوکراین همچون کشوری برادر احترام می‌گذاریم گفت: روسیه همواره در گذشته نیز به اوکراین احترام گذاشته و یاری رسانده است و این روند در آینده نیز تغییری نخواهد کرد.»

پوتین در خصوص اقدامات آمریکا در اوکراین گفت: «آمریکایی‌ها همیشه مستقیماً یا پشت صحنه بر روابط ما با همسایگانمان اعمال نفوذ کرده‌اند. حتی اگر مساله اوکراین پیش نیامده بود، غرب با بهانه دیگری تلاش می‌کرد تا روسیه را محدود کند. اساساً در مرحله معاهده انجمن اوکراین-اتحادیه اروپا به ما گفته شده که گورمان را گم کنیم.هدف آنچه که در اوکراین رخ داد چه بود؟هر وقت احساس کنند روسیه قوی‌تر شده است شروع به مشکل‌سازی می‌کنند.»

وی همچنین با اشاره به درگیری امروز صبح در گروزنی تصریح کرد که دولتش همواره با شورشیان مقابله خواهد کرد.

پوتین غرب را محکوم کرد که به صورت آشکارا در دهه 1990 از تروریسم در قفقاز حمایت کرد و گفت: «غرب خوشحال می‌شد که ما هم به راه یوگسلاوی برویم و فروبپاشیم اما چنین اتفاقی نیفتاد.هیتلر را به خاطر بیاورید، او تلاش کرد به روسیه ضربه بزند، اما چه اتفاقی برایش افتاد؟ برخی در گذشته برای نابودی روسیه تلاش کردند اما موفق نشدند.شرکای ما باید بدانند که ما مسیر خود را در سیاست خارجی پیش خواهیم گرفت».

پوتین با اشاره به اینکه کشورش وارد یک رقابت تسلیحاتی دیگر نخواهد شد تصریح کرد که ما به جهان راست می‌گوییم پس آنچه می‌گوییم، تصویر واقعی روسیه است و گفت: ما امنیت خود را بدون ورود به رقابت تسلیحاتی تضمین خواهیم کرد. ما راه‌حل‌های غیر استاندارد داریم. ارتش ما مؤدب اما قدرتمند است. سامانه ضدموشک آمریکا مهم‌ترین موضوع امنیت بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: ما راه خودانزوایی و دیگر هراسی در پیش نگرفته‌ایم چرا که این امر نشانه ضعف است.

رئیس‌جمهور روسیه در خصوص تحریم‌هایی که علیه کشورش تحمیل شده گفت: تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد تا سریع‌تر به اهدافمان برسیم. درهای روسیه به روی همه جهان باز است اما ما بر منابع و توانمندی‌های خود اتکا خواهیم کرد.

وی اینگونه گفت که روسیه روابط خود را با کشورهای آمریکای جنوبی، خاورمیانه و هر جای دیگری که در آن دوستان خوب داشته باشد، گسترش می‌دهد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین در بخش اقتصادی سخنان خود تاکید کرد که روسیه باید اتکای خود به بانک‌های غربی را کاهش دهد و گفت:خانواده سالم، ارزش‌های سنتی و ثبات از اولویت‌های ما است.

وی همچنین تاکید کرد که وابستگی روسیه به فن‌آوری‌های غربی نیز که اکنون در سطح بالایی است، باید تنزل یابد.

کد خبر 280083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha